35- ERKEK VE KADININ
BİR KAB'DAN ĞUSLETMELERİ BAB!
حَدَّثنَا
مَحَمَّد بْن
رمح. أنا
الليث بْن سعد
عَن ابْن
شهاب. ح
وحَدَّثنَا
أَبُو بَكْرِ بْن
أَبِي
شَيْبَةَ.
حَدَّثنَا
سُفْيَان بْن
عيينة، عَن
الزهري، عَن
عروة، عَن
عَائِشَة؛
قالت:
-
كُنْت أغتسل
أنا ورَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَمْ
مِنْ إناء
واحد.
Aişe r.a.’den:
Şöyle demiştir:
Resulullah
Sallallahu Aleyhi ve Sellem ve ben bir kabtan ğuslederdik.
AÇIKLAMA :
Hadisi Buhari. Müslim.
Nesei, Ebu Davud ve Beyhaki de bir kaç senedIe rivayet etmişlerdir.
Resul-i Ekrem
Sallallahu Aleyhi ve Sellem ve hanımlarının bir kab'dan boy abdesti aldıkları
hususunda Ali. Enes, Cabir bin Abdillah, İbn-l Ömer, Ümm-ü Hani, Ümm-ü Habibe,
Meymune ve Ümmü Seleme r.a.'den ayrı ayrı rivayetler vardır. Bunların bır kısmı
bu babta geçecektir.
Buhari'nin bir
rivayetinde; ... Her ikimiz de cünüp iken
ve Ebu Davud'un rivayetinde aynı manayı ifade eden; ....... cümlesi
bulunur. Şu halde yapılan ğusül cünüplük dolayısıyla idi
HADİSTEN
ÇIKARILAN FIKHİ HÜKÜMLER:
1. Cünüp olan
birden fazla erkek ve kadın bir kabta bulunan suyu boy abdestinde
kullanabilirler. (Ama karı ve koca durumunda olmayanların bir yerde
bulunmalarının veya birlikte ğusletmelerinin haramlığı hususu ayrı bir
mes'eledir,)
2. Cünüp adam
necis sayılmaz. (Yani necis olan bir uzuv kabtaki suya batırılınca o su
pislenmiş sayılır, ğusüI veya. abdest işinde
kullanılmaz. Fakat
cünüp olup da başka sebeple necis olmamış olan bir uzuv kabtaki suya - ğusül
niyeti olmadan - batırılınca o su . pislenmiş sayılmaz. Onunla ğusül ve abdest
alınabilir.