DEVAM: 59- ABDEST VE
ĞUSÜL'DEN SONRA MENDİL (KULLANMAK)
حَدَّثنَا
العباس بْن
الوليد،
وأحمد بْن الأزهر؛
قَالاَ:
حَدَّثنَا
مروان بْن
مُحَمَّد.
حَدَّثنَا
يزيد بْن
السمط.
حَدَّثنَا
الوضين بْن
عطاء، عَنْ
محفوظ بْن
علقمة، عَنْ
سلَمْأَن
الفارسي؛ - أَن
رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه عَلَيْهِ
وَسَلَمْ
توضأ، فقلب
جبة صوف كاَنت
عليه، فمسح
بِهَا وجهه.
فِيْ
الْزَوَائِدِ:
إِسْنَادُّهُ
صحيح. ورواته
ثقات. وَفِي
سماع محفوظ
مِنْ سليمان،
نظر.
Selman-ı Farisi
(Radiyallahu anh)'den: şöyle söylemiştir: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
sellem), abdest aldıktan sonra üzerindeki yün cübbenin ters yüzü ile (mübarek)
yüzünü kuruladı.
Not: Zevaid'de,
isnadı sahih olup ravilerinin de sika oldukları beyan edilmekle beraber ravi Mahfuz'un,
Selman'dan rivayeti üzerinde düşünmek gerekir, denmiştir.
AÇIKLAMA:
467. Hadis'in
açıklamasını okumadıysanız önce onu okuyun.!!!
Kurulamanın
meşrüluğunu söyleyenlerin delillerinden birisi de bu hadistir. Ancak
Tirmizi'nin şerhi Tuhfe'de "Abdestten Sonra Mendil" babında
belirtildiği gibi bir cemaat bu hadisi zayıf görmüştür.