DEVAM: 28- (EŞLERİN)
CİNSEL İLİŞKİDE ÖRTÜNME (YE RİAYET ETMELERİNİN ÖNEMİ) BABI
حَدَّثَنَا
إسحاق بن وهب
الوسطي
حَدَّثَنَا
الوليد بن
قاسم
الهمداني.
حَدَّثَنَا
الأحوص بن
حكيم، عن
أبيه. وراشد
بن سعد، وعبد
الأعلى بن
عدي، عن عتبة
بن عبد السلمي؛
قَالَ: - قَالَ
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم: ((إذا
أتى أحدكم
أهله فليستتر
ولا يتجرد
تجرد
العيرين)).
فِي
الزَوَائِد:
إِسْنَاده
ضَعِيْف
لجهالة تابعيه.
Utbe bin Abd
es-Sülemi (r.a.)'den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu, demiştir: «Sizden birisi karısına yaklaşmak (cinsel münasebette
bulunmak) istediği zaman (karısı ile beraber) örtünsün ve yabani eşeklerin
çıplaklığı gibi soyunmasın.»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Hadisi sahabi'den rivayet eden tabii meçhul olduğu için
senedi zayıftır.
AÇIKLAMA: Zevaid türünden olan bu hadisin benzerini
Taberani, Beyhaki ve İbni Ebi Şeybe, AbduIlah bin Mes'ud (r.a.)'den rivayet
etmişlerdir.
Camiü's-Sağir'de
nakledilen hadis metninin son cümlesi; ''Koca ile karısı yabani iki eşeğin
çıplaklığı gibi soyunamazlar.'' şeklindedir.
Nesai de bunun
benzerini AbduIIah bin Sercis el-Müzeni (r.a.)'den rivayet etmiştir.
Notta
belirtildiği gibi Zevaid yazarı seneddeki tabii yani Abdü'l-A'la bin Adiy
meçhul olduğu için isnadın zayıf olduğunu söylemiştir. Ancak yukarda anlattığım
gibi İbni Mes'ud (r.a.) ve Abdullah bin Sercis (r.a.)'den rivayet edilen
hadisler bu hadisin şahidIeri durumundadırlar. Camiü's-Sağir şerhinde hadisin
sahih olduğu bildirilmiştir.
Hadisteki emir
mendupluk içindir. Adam ve karısı kapalı ve kimsenin göremiyeceği bir yerde
birleştikleri takdirde üstlerine bir şey örtmeleri menduptur.
Ancak çocukları
gibi başka bir kimsenin görebileceği bir yerde olurlarsa örtünmeleri vacibtir.
Örtüsüz birleşmeleri haramdır. Ayrıca başka bir kimsenin göreceği yerde
birleşmeleri yasaktır. İslam terbiye ve adabına aykırıdır. Kötülüğe sebebiyet
vermesi de ayrı mahzurdur