DEVAM: 36- RAMAZAN VE
KURBAN BAYRAMI GÜNÜ ORUÇ TUTMAKTAN NEHİY HAKKINDA GELEN HADİSLER BABI
حَدَّثَنَا
سهل بْن أبي
سهل.
حَدَّثَنَا
سُفْيَان،
عَن الزهري،
عَن أبي عبيد؛
قَالَ: - شهدت
العيد مع عمر
بن اْلخطَّاب.
فبدأ بالصلاة
قبل الخطبة.
فقال: إن
رَسُول
اللَّهِ صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسلَّمْ نهى
عن صيام هذين
اليومين، يوم
الفطر ويوم
الأضحى. أما
يوم الفطر،
فيوم فطركم من
صيامكم. ويوم
الأضحى تأكلون
فيه من لحم
نسككم.
Ebu Ubeyd (Sa'd bin Ubeyd)
(r.a.)'den: Şöyle demiştir: Ben, Kurban bayramında Ömer bin el-Hattab (r.a.)'in beraberindeydim.önce
bayram namazını kıldı, sonra (okuduğu hutbede): Şüphesiz Resulullah
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem),
şu fıtır günü ve Kurban günü orucundan nehiy
buyurmuştur, Fıtır günü, Ramazan orucunuzu
bıraktığınız gündür. Kurban günü de kurbanlarınızın etini yediğiniz gündür,
dedi.
Diğer tahric: Bu hadisi Kütiib-i Sitte
sahipleri ve Beyhaki de rivayet etmişlerdir.
AÇIKLAMA: Ebu Ubeyd (r.anh)'ın hadisi, bayram namazının hutbeden önce kılınmasının
meşruluğuna delalet ediyor. Bu konu, bayram namazı bahsinde geçmiştir. Her iki
hadis, iki bayram günlerinde oruç tutmanın yasaklığına delalet ederler. Bu iki
günde adak, kaza, kefaret ve nafile oruçların hiç birisi tutulamaz. Herhangi
bir niyetle tutmanın haramlıgı hususunda icma' vardır.