30- DEVELERİN İDRARLARI
(NI TEDAVİ İÇİN İÇMEK) BABI
حدّثنا
نَصْرُ بْنُ
عَلِيٍّ
الْجَهْضَمِيُّ.
حدّثنا
عَبْدُ
الْوَهَّابِ.
حدّثنا حُمَيْدٌ
عَنْ أَنَسٍ؛
أَنَّ نَاساً
مِنْ عُرَيْنَةَ
قَدِمُوا
عَلَى
رَسُولِ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم.
فَاجْتَوَوُا
الْمَدِينَةَ.
فَقَالَ صلى
الله عليه وسلم: ((لَوْ
خَرَجْتُمْ
إِلَى ذوْدٍ
لَنَا،
فَشَرِبْتُمْ
مِنْ
أَلْبَانِهَا
وَأَبْوالِهَا))
فَفَعَلُوا.
Enes (bin Mâlik)
(r.a.)'den: Şöyle demiştir: Ureyne (kabilesin) den bâzı kimseler (Medîne'de
ikâmet için) Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in yanına gelip
yerleştiler. Sonra Medîne-i Münevvere iklimine alışamayıp hastalandılar. Bunun
üzerine Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): «Bize âit bir deve sürüsünün yanına
gidip develerin sütlerinden ve idrarlarından içiniz, buyurdu. Onlar da
yaptılar.
AÇIKLAMA: Bu hadis 2578 numarada daha geniş bir metin halinde geçti. Orada gerekli
bilgi verildiği için burada tekrarlamaya gerek yoktur. Sadece şunu tekrar
belirtmek le yetineceğim: Malik, Ahmed ve selef alimlerinden bir grup bu hadise
dayanarak eti yenen hayvanların idrarlarının necis olmadığına hükmetmişler. Ebü
Hanife. Şafii ve bir cemaat ise eti yenen veya yenmeyen bütün hayvanların dışkı
ve idrarlarının necis ve pis olduğuna hükmetmişlerdir. Hadiste develerin
idrarlarını içme izni tedavi içindir.
Bu konu
hakkında ayrıntılı bilgi almak isteyenler Tirmizi . nin şerhi Tuhfetü'l-Ahvezi
adh kitabın 1. cildinin 77 ve 78. sahifelerine başvurabilirler .