SÜNEN İBN-İ MACE

Bablar Konular Numaralar

KİTABU’L-LİBAS

<< 3636 >>

37- SAÇIN ÇOKLUĞUNUN (YANİ FAZLA UZATILMASININ) MEKRUHLUĞU BABI

 

حدّثنا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِى شَيْبَةَ. حدّثنا مُعَاوِيَةُ بْنُ هِشَامٍ، وَسُفْياَنُ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ سُفْياَنَ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ كُلَيْبٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ وَائِلِ بْنِ حُجْرٍ؛ رَآنِىَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم وَلِى شَعَرٌ طَوِيلٌ. فَقَالَ ((ذُبَابٌ. ذُبَابٌ)) فَانْطَلَقْتُ فَاَخَذْتُهُ. فَرَآنِىَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ ((إِنِّى لَمْ أَعْنِكَ. وَهذَا أَحْسَنُ.

 

Vail bin Hucr (r.a.)'den; şöyle demiştir: Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) beni uzun saçım olduğu halde gördü ve: «sinek, sinek,»  buyurdu. Ben de gidip hemen saçımı aldım. Sonra Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) beni gördü ve: «Ben seni kasdetmedim. Bununla beraber bu daha güzeldir,» buyurdu.

 

 

AÇIKLAMA:      Bu hadisi Ebu Davud ve Nesai de rivayet etmişler.

Hadiste geçen "Zübab" uğursuzluk ve daimi şer manalarına yorumlanmıştır. Hattabi ve Nihaye yazarları uğursuzluk manasını tercih etmişler ve bunun daimi şer manasına da yorumlandığını bildirmişlerdir .

 

Bu hadis; saç kestirmenin saçı fazla uzatmaktan daha iyi olduğuna delaJet eder.