ANA SAYFA             SURELER    KONULAR

 

EN’AM

120

وَذَرُواْ ظَاهِرَ الإِثْمِ وَبَاطِنَهُ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الإِثْمَ

سَيُجْزَوْنَ بِمَا كَانُواْ يَقْتَرِفُونَ

 

120. Günahın açık olanını da gizlisini de bırakın. Çünkü günah kazananlar, kazanmakta oldukları yüzünden cezalandırılacaklardır.

 

Yüce Allah'ın: "Günahın açık olanını da gizlisini de bırakın" buyruğu ile ilgili olarak ilim adamlarının söylediği pek çok söz vardır. Bunların özü ise şudur: "Açık olan"dan kasıt, Yüce Allah'ın beden ile ilgili olup yapılmasını yasak kıldığı işlerdir.

 

"Gizli olan"dan kasıt ise, kalpte kararlaştırılan ve Allah'ın vermiş oluduğu emir ve yasaklara muhalefet etme kararıdır. Bu ise, (yani gizli olandan kaçınmak) ancak muttaki ve ihsan derecesine ulaşmış olanların erişebilecekleri bir mertebedir. Nitekim Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: "Sonra da sakınıp iman ettikleri, sonrayine sakınıp ihsanda bulundukları takdirde ... " (el-Maide, 93) Bu da yine el-Maide Suresi'nde (sözü geçen ayetin tefsirinde) açıklandığı üzere üçüncü mertebeyi ifade eder.

 

Şöyle de açıklanmıştır: Cahiliye döneminde açıktan açığa işlenen zina ve gizli olarak dost edinmeler kastedilmektedir. Bizim baş tarafta sözünü ettiğimiz açıklamalar, her türlü günahı kapsayacak ve her türlü emri de yerine getirmeyi gerekli kılacak bir muhtevadadır.

 

SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E TIKLAYIN

 

En’am 121

 

 

 

ANA SAYFA             SURELER    KONULAR