SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 125 >>

DEVAM: 51. Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)’in Abdest Alış Şekli

 

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ خَالِدٍ حَدَّثَنَا الْوَلِيدُ بِهَذَا الْإِسْنَادِ قَالَ فَتَوَضَّأَ ثَلَاثًا ثَلَاثًا وَغَسَلَ رِجْلَيْهِ بِغَيْرِ عَدَدٍ

 

(Bir evvelki) senetle (gelen) bir rivayete göre: el-Velid, dedi ki;' 'Hz. Muaviye (abdest organlarını) üçer üçer (yıkayarak) abdest aldı, sonra ayaklarını yıkadı."(Fakat) kaç kere yıkadığını belirtilmemiştir.

 

 

AÇIKLAMA:     Bu Hadis, bir evvelki hadisin senedini teşkil eden Abdullah b. el-Ala’dan Hz. Muaviye'ye kadar uzanan rivayet zincirine dayanmaktadır. Buna göre Hz. Muaviye Rasulullah (s.a.v.)'in abdest alışını öğretmek gayesiyle halka uygulamalı olarak göstermiştir. Bütün abdest uzuvlarını üçer kere yıkamıştır. Ancak, el-Velid'in bu rivayetinde Hz. Muaviye'nin ayaklarını kaçar kere yıkadığı yer almamaktadır. Fakat buna bakarak Rasulullah (s.a.v.)'in ayaklarını yıkarken belli bir sayı gözetmediğini, mühim olan ayakların yıkanması olduğunu söylemek doğru değildir. Çünkü, Rasul-li Ekrem (s.a.v.)'in ayaklarını da üçer kere yıkadığına dair pek çok sahih rivayet vardır. Ulema ayakların da üç kere yıkanacağı görüşünü tercih etmiştir. Nitekim 97 numaralı hadisin şerhinde açıklamıştık.