SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 259 >>

DEVAM: 102. Aybaşı Halindeki Kadınla Yemek Yeme Ve Bir Arada Bulunma

 

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ دَاوُدَ عَنْ مِسْعَرٍ عَنْ الْمِقْدَامِ بْنِ شُرَيْحٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ كُنْتُ أَتَعَرَّقُ الْعَظْمَ وَأَنَا حَائِضٌ فَأُعْطِيهِ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَيَضَعُ فَمَهُ فِي الْمَوْضِعِ الَّذِي فِيهِ وَضَعْتُهُ وَأَشْرَبُ الشَّرَابَ فَأُنَاوِلُهُ فَيَضَعُ فَمَهُ فِي الْمَوْضِعِ الَّذِي كُنْتُ أَشْرَبُ مِنْهُ

 

Aişe (r.anha)'dan şöyle demiştir; "Ben hayızlı iken kemiğin üzerindeki eti ısırıp Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)'e verirdim; O da ağzını benim (ağzımı) koyduğum yere koyar (ısırır)dı. Bir şey içerken de Resulullah (sallellahu aleyhi ve sellem)'e verirdim. O da (içerken) ağzını, benim (ağzımı koyup) içtiğim yere koyardı."

 

 

Diğer tahric: Müslim, hayz; Nesai, tahare; miyah; İbn Mace, tahare; Ahmed b. Hanbel, VI. 127, 210.

 

AÇIKLAMA:     Ark: Üzerinde et artığı kalmış kemiktir. Bazılarına göre   bir miktar ettir. Halil b. Ahmed'e göre "ark", etsiz kemiktir. (.....) "kemiğin etlerini sıyırırdım" manasındadır.

 

Hadis hayızlı kadının artığının ve bedeninin temiz olduğuna delildir. Bazıları, Ebu Yusuf'a göre hayızlı kadının bedeninin necis olduğunu söylemişlerse de bu rivayet yanlıştır.

 

Yahudilerin yaptığı gibi kadınları terketmek değil, onlarla beraber olmak, yemek, içmek, şaka yapmak gibi hareketlerde bulunmak gerektiğinin ifadesi vardır.

 

Nitekim aynı Hadisi değişik lafızlarla Beyhaki şöyle nakletmektedir: Sahabelerden biri Hz. Aişe'ye: "Sen hayızlı iken Resulullah sana yaklaşır mı?" diye sorduğunda, Hz. Aişe:

 

"Evet ben o halde iken Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bana: "Ebu Bekrin kızı peştemalını üzerine (yani göbekle diz kapağı arasına),al" diyerek benimle uzun zaman ilgilenirdi. Sahabe Hz. Aişe'ye: "O halde iken seninle yer miydi?" diye sorduğunda Hz, Aişe:

 

"Üzerinde et olan kemiği bdna uzatır ben de onu ısırırdım. Onu benden alarak ısırdığım yerden ısırarak yerdi." Peki, senin içtiğin kabtan da içer miydi? diye sorduklarında da Hz. Aişe:

 

"Evet, Resulullah su kabını bana uzatırdı, ben ondan içerdim, daha sonra benden alır ağzımı koyduğum yere koyarak Resulullah da içerdi."

 

Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in eşlerine aybaşı hallerinde bulundukları zamanda da, sair zamanlardan farklı bir harekette bulunmadığı görülmektedir.