SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 309 >>

بَاب الْمُسْتَحَاضَةِ يَغْشَاهَا زَوْجُهَا

118. Kocası Müstehazayla Cinsi Temasta Bulunabilir

 

حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ خَالِدٍ حَدَّثَنَا مُعَلَّى بْنُ مَنْصُورٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُسْهِرٍ عَنْ الشَّيْبَانِيِّ عَنْ عِكْرِمَةَ قَالَ كَانَتْ أُمُّ حَبِيبَةَ تُسْتَحَاضُ فَكَانَ زَوْجُهَا يَغْشَاهَا  قَالَ أَبُو دَاوُد و قَالَ يَحْيَى بْنُ مَعِينٍ مُعَلَّى ثِقَةٌ وَكَانَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ لَا يَرْوِي عَنْهُ لِأَنَّهُ كَانَ يَنْظُرُ فِي الرَّأْيِ

 

İkrime şöyle demiştir: "Ümmü Habibe müstehaza idi ve kocası kendisiyle cinsi temasta bulunurdu."

 

Ebu Davud dedi ki: Yahya bin Main, "Mualla sikadır" dedi Ahmed bin Hanbel ise, Mualla re'ye değer veren biri olduğu için ondan hadis rivayet etmedi.

 

 

Sadece Ebu Davud rivayet etmiştir.

 

AÇIKLAMA:     "Eser"den anlaşıldığına göre Müstehaza olan bir kadına kocasının temasta bulunması caizdir. Ulemanın çoğunluğunun görüşü de bu merkezdedir.

 

Sadece ibn Sirin müstehazaya teması mekruh görmüş, Ahmed bin Hanbel de temasın cevazım istihaza halinin uzamasına bağlamıştır. Ahmed'den başka bir görüşe göre ise, erkeğin zinaya sapmasından korkulursa temas caiz, korkulmazsa caiz değildir.

 

Hanefi, Şafii ve Maliklere göre; müstehaza, temiz hükmündedir. Namaz, oruç, mushafa el sürme, i'tikaf caiz olduğu gibi, cinsi temas da caizdir.