SAHİH-İ MÜSLİM |
HAC |
83- İHTiYAÇ
DUYULMADAN MEKKE'DE SİLAH TAŞIMANIN YASAK OLDUĞU BABI
3294-449/1- Bana Seleme b. Şebib de tahdis etti, bize İbn A'yen tahdis etti, bize Ma'kil, Ebu Zubeyr'den
tahdis etti, o Cabir'den şöyle dediğini rivayet etti:
Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i:
"Sizden birinize Mekke'de silah taşıması helal değildir" diye
buyururken dinledim.
Yalnız Müslim rivayet
etmiştir
AÇIKLAMA: "Sizden
birinize Mekke'de silah taşıması helal değildir. "Bu yasak ihtiyaç
olmaması şartına bağlıdır. Eğer ihtiyaç varsa caiz olur. Bizim mezhebimizin
görüşü de budur, büyük çoğunluğun kanaati de budur.
Kadı Iyaz
der ki: Bu hadis ilim ehline göre zorunluluk ve ihtiyaç olmaması halinde silah
taşımak hakkında kabul edilmiştir. Eğer böyle bir şey söz konusu olursa
caizdir. Kadı Iyaz (devamla) dedi ki: Bu Malik, Şafii
ve Ata'nın görüşüdür. Ama Hasan-ı Basri bu hadisin
zahirine sarılarak bunu (yine de) mekruh görmüştür. Cumhurun delili ise Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ümretul kaza yılında (kaza umresini yaptığı zaman Hudeybiye antlaşmasında) koşulan şarta göre kınında kılıcı
ile girmesini ve Mekke'nin fethi senesinde de savaşa hazır halde girmesini
delil göstermişlerdir. (Kadı Iyaz) devamla dedi ki:
Ancak bu hususta İkrime büyük çoğunluktan bir istisna
teşkil ederek şöyle demektedir: Eğer silah taşımaya ihtiyaç duyarsa taşır fakat
fidye vermekle yükümlü olur. Belki de o ihramlı olması halini ve bu halde iken
miğfer, zırh ve benzeri şeyler giymesini kastetmiş olabilir. O taktirde
cemaatin (çoğunluğun) kanaatine muhalif olmaz. Allah en iyi bilendir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
84- MEKKE'YE İHRAMSIZ
GİRMENİN CAİZ OLDUĞU BABI