SAHİH-İ MÜSLİM |
HAC |
92- KABR (-İ NEBİ) İLE
MiNBER ARASI CENNET BAHÇELERİNDEN BİR BAHÇEDİR BABI
3355-500/1- Bize Kuteybe
b. Said de Malik b. Enes'den kendisine Abdullah b. Ebu Bekir'den diye okunanlar
arasında tahdis etti. O Abbad b. Temim'den, o Abdullah b. Zeyd el-Mazini'den
rivayet ettiğine göre Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Evim
(hücrem) ile minberimin arası cennet bahçelerinden bir bahçedir"
buyurdu.
Diğer tahric: Buhari,
1195
3356-501/2- Bana Yahya
b. Yahya da tahdis etti, bize Abdulaziz b. Muhammed el-Medeni, Yezid b.
el-Had’DAN haber verdi, o Ebu Bekir'den, o Abbad b. Temim'den, o Abdullah b.
Zeyd el-Ensari'den Rasulullah '(Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i şöyle buyururken
dinlediğini rivayet etti: "Minberim ile evim (hücrem) arası cennet
bahçelerinden bir bahçedir. "
3357-502/3- Bize Zuheyr
b. Harb ve Muhammed b. el-Müsenna da tahdis edip dediler ki: Bize Yahya b.
Said, Ubeydullah'dan tahdis etti (H.) Bize İbn Numeyr de tahdis etti, bize
babam tahdis etti, bize Ubeydullah, Hubeyb b. Abdurrahman'dan tahdis etti, o o
Hafz b. Asım'dan, o Ebu Hureyre'den rivayet ettiğine göre Rasulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Evim (hücrem) ile minberim
arası cennet bahçelerinden bir bahçedir ve minberim benim havzımın
üzerindedir."
Diğer tahric: Buhari,
1196, 1888,6588, 7335
AÇIKLAMA: (3355)
"Benim hücrem ile mimberimin arası cennet bahçelerinden bir
bahçedir." Bunun anlamı ile ilgili olarak ilim adamları iki görüşü
zikretmişlerdir. Buna göre muayyen olarak burası cennete nakledilecektir.
İkinci görüşe göre; burada ibadet cennete götürür. Taberi ise şunları
söylemektedir: Burada zikredilen "hücrem"den maksadın ne olduğu
hakkında iki görüş vardır:
Birinci görüşe göre
kasıt (Rasuluilah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in) kabridir.
Bunu Zeyd b. Eslem ifade
etmiştir. Nitekim "Kabrim ile minberim arasında hadisi de bunu tefsir eden
bir rivayettir.
İkinci görüşe göre
hücreden maksat zahirinden anlaşıldığı üzere orada sakin olmaktır. Nitekim
"hücrem ile minberim arası" diye de rivayet edilmiştir. Taberi der
ki: Her iki görüş de birbiri ile ittifak halindedir. Çünkü Neb: (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in kabri hücresinin içerisindedir. Aynı zamanda o onun beyti
(hücresi)dir.
(3357) Rasulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in: "Minberim de havzın üzerindedir"
buyruğuna gelince Kadı Iyaz dedi ki: İlim adamlarının çoğunluğunun dediklerine
göre kasıt onun muayyen olarak dünyadaki minberidir. Bu daha güçlü görülen görüştür.
Hatta onların çoğunluğu başka bir görüşü kabul etmemiştir. Bir diğer görüşe
göre Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in orada, havzının üzerinde bir minberi
bulunacaktır. Bir diğer açıklamaya göre bu şu demektir: Onun kastettiği minberi
ve salih amellere devam etmek için min beri n yanında bulunmak kişiyi havza
götürür ve onun havzdan içmesini gerektirir. Allah en iyi bilendir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
93- UHUD BİZİ
SEVEN BİZİM DE KENDİSİNİ SEVDİĞİMİZ BİR DAĞDIR BABI