Ana sayfa

UYDURMA HADİSLER

<< 171-180 >>

 

171. HADİS: "Sabrr, Cennet hazinelerinden bir hazinedir."

 

DEĞERLENDİRME:

Irakî: Bunu hadis olarak bulamadım, demiştir.

 

 

 

 

 

172. HADİS: "Az sadaka, çok belâyı engeller."

 

DEĞERLENDİRME:

Hadis değildir.

 

 

 

 

 

173. HADİS: "Hadis yazarken kalemlerin çıkardığı gıcırtı, Allah nezdinde Askalân ve Abadan ribatmda getirilen tekbire eşittir. Kim kırk hadis yazarsa, Abadan ve Askalân'da öldürülen şehitlerin sevabı verilir.

 

DEĞERLENDİRME:

Mizan'da, Bu, bâtıl bir haberdir, denilmiştir.

 

 

 

 

 

174. HADİS: "Bir toplumun küçükleri, gelecekte o toplumun büyükleridir."

 

DEĞERLENDİRME:

 (Yani bugünün küçükleri, yarının büyükleridir.) ilim öğrenmeyi teşvik etmek için sahabeden birinin söylediği sözdür.

 

 

 

 

 

175. HADİS: "Ekmeği küçültün ve sayısını çoğaltın ki, size bereket verilsin."

 

DEĞERLENDİRME:

Çürüktür. Îbnü'l-Cevzî bunu Mevzuat (Uydurma Hadisler) kitabında zikretmiştir.

 

 

 

 

 

176. HADİS: "Yüzükle kılınan namaz, yüzüksüz kılınan yetmiş namaza eşittir."

 

DEĞERLENDİRME:

Askalânî'nin dediği gibi, uydurmadır.

 

 

 

 

 

177. HADİS: "Sarıkla kılınan bir namaz, sarıksız kı­lman yirmi beş namaza eşittir. Sarıkla kılman Cuma namazı, sarıksız kılınan yetmiş Cuma namazına eşittir. Sarıkla kılınan namaz, on bin hasene ile mükâfatlandırılır."

 

DEĞERLENDİRME:

Uydurmadır. Menûfî diyor ki: Bütün bunlar batıldır.

Menufi: Bu zat, Hafız Sehavî'nin talebesi olan Şihabuddin Ahmed b. Muhammed b. Abdisselâm el-Menûfî el-Mısrî'dir. Üstadının kitabı olan el-Makasıdü'l'Haseneyi   özetlemiş ve buna ed-Dürretül-Lâmiafi Beyan Kesir Mine'l-Ehadisiş-Şaia adım vermiştir. Menûfî, 931 yılında vefat etmiştir. (Keşfü'z-Zunûn: 2/1780)

 

 

 

 

 

178. HADİS: "Alimin arkasında kılınan namaz, dört bin dört yüz kırk namaza eşittir."

 

DEĞERLENDİRME:

Batıldır. Muhtar böyledir.

 

 

 

 

 

179. HADÎS: "Gururlu kişinin namazı başından yukarı çıkmaz." (Allah'a yükselmez.)

 

 

 

 

 

180. HADİS:  "Gündüz namazı dilsizdir."

(Yani İmam gündüz namazlarında açıktan (cehri) okumaz)

 

DEĞERLENDİRME:

Darakutnî ve Nevevî: Batıldır, aslı yoktur, demişlerdir.

 

Müellif Âliyyü'L-Kari diyor ki:) Ben de derim ki: Mübarek günlerde ve muazzam gecelerde kılınacak namazlarla ilgili olarak bazı alimlerin zikrettikleri hadisler heP aynı şekildedir. (Batıl ve asılsızdır.)