DEVAM: 20 - İNSANLARA
HAYRI ÖĞRETENİN SEVABININ BEYANI BABI
حَدَّثنَا
أحمد بْن
عِيْسَى
المصؤي.
حَدَّثنَا
عَبْد اللّه
بْن وهب، عَن
يَحْيَى بْن
أيوب، عَن
سهَلْ بْن
معاذ بْن أنس،
عَن أبِيه؛
-
أَن الْنَّبِيّ
صَلى اللّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ قَالَ:
((من علم علما،
فله أجر من
عمل بِهِ. لا
ينقص من أجر
العامل)).
المتن ثابت
معَنْى. وإن
تكلم فِي
الزوائد عَلَى
إسناده
فقَالَ: فِيه
سهَلْ بْن
معاذ، ضعفه ابْن
معين، ووثقه
المجليّ،
وذكره ابْن
حبان فِي
الثقات
والضعفاء.
ويحيى بْن
أيوب، قيل:
اَنَّهُ لم
يدرك سهَلْ
بْن معاذ.
ففِيه انقطاع.
Muaz bin Enes
r.a.’den şöyle dediği rivayet olunmuştur: Şüphesiz Nebi Sallallahu Aleyhi ve
Sellem şöyle buyurdu:
''
Bir ilim öğreten kimseye, öğrettiği ilimle amel edenlerin kazandıkları sevaptan
bir şey eksilmeden bir misli verilir. ''
Not: Hadis
metni ma'na itibari ile sabittir. Fakat senedinin zayıf olduğu söylenmiştir.
Zevaid'de beyan edildiğine göre İbn-! Muin, hadisin ravilerinden olan Sehl bin
Muaz'ı zayıf göstermiş, el İcli ise onu sika saymış, İbn-i Hıbban da onu hem
sikalar hem de zayıflar arasmda zikretmiştir. Hadisi Sehl'den rivayet eden
Yahya bin Eyyub'un da Sehl'e ulaşmadığı söylenmiştir ki; bu duruma göre senedde
bir inkıta' olmuş olur .
Muaz bin Enes:
Kendisi, Sahabi'dir. Mısır'da yerleşmiştir. 30 hadisi vardır. Ravisi yalnız
oğlu Sehldir. Terğıb ve Fazilet'e ait hadisleri hasen'dir. Hulasa salı. 379