102- EŞLERİNİN HER
BİRİSİNE YAKLAŞTlĞINDA ĞUSLEDEN HAKKINDAKİ BAB
حَدَّثنَا
إسحاق بْن
منصور.
أَنْبَأَنَا
عَبْد الصمد.
حَدَّثنَا
حماد.
حَدَّثنَا
عَبْد الرَّحْمَن
بْن أَبِي
رافع، عَنْ
عمته سلمى، عَنْ
أَبِي رافع؛ - أَن
الْنَّبِيّ
صَلى اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
طاف عَلَى
نسائه فِيْ
ليلة. وكان
يغتسل عند كُل
واحدة منهن.
فقيل لَهُ:
يَا رَسُولَ
اللَّه! ألاَّ
تجعله غسلا
واحدا؟ فَقَالَ:
((هُوَ أزكى
وأطيب وأطهر)).
Ebu-Rafi' (r.a.)'den
rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir
gecede hanımlarının hepsini dolaştı ve dolaşırken her birinin yanında
guslediyordu. Kendisine :
Ya Resulallan!
Neden bunu birleştirerek, bir gusül yapmadın? diye soruldu. Bunun üzerine
Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) : «Bu daha sevap, daha güzel ve daha
çok temizleyicidir.» buyurdu."
Tahric: Bu
hadisi Ebu Davud. Ahmed, Beyhaki ve Nesai de rivayet etmişlerdir.
AÇIKLAMA : Bu hadise göre Resul-i Ekrem (s.a.v.), bir
hanımıyla cinsi münasebette bulunduktan sonra ğusletmiş, ğusülden sonra diğer
eşine yaklaşmıştır. Bu hadis, bir önceki babta geçen Enes (r.anh)'in hadisine
muhalif değildir. ÇünkÜ, Enes r.a.'in rivayet ettiği hadisteki uygulama, böyle
yapmanın caizliğini beyan içindir. Buradaki uygulamanın çeşitli yönlerden daha
iyi olduğu, Resul-i Ekrem s.a.v. tarafından beyan buyurulmuştur. Nesai: Bu
hadis ile Enes (r.anh)'in hadisi arasında ihtilaf yoktur. Bir defa öyle yapmış,
bir defa böyle yapmış, der.
Nevevi de:
Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in ayrı ayrı zamanlarda iki şekilde ğuslettiği yorumu
ile görülen zahiri ihtilaf bertaraf edilir, demiştir.
Ebu Davud'un
rivayetine göre, Ebu Rafi' (r.anh), Resul-i Ekrem (s.a.v.)'e niçin bir ğusül
ile yetinmediğini sormuştur. Bu durumda soru sahibi Ebu Rafi' (r.anh)'dir. Ebu
Rafi " Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in defalarca yıkanmaktan mutazarrır olması
endişesi ile soru sormuş olabilir. Gizli olması beklenen bu duı:uma Ebu Rafi'
(r.anh) nasıl muttali oldu? denemez. Çünkü Ebu Rafi' (r.anh) O'nun
hizmetçisiydi. Suyunu o getirirdi.