DEVAM: 107- RÜYASINDA
ERKEĞİN GÖRDÜĞÜNÜ GÖREN KADIN HAKKINDAKİ BAB
حَدَّثنَا
أَبُو بَكْرِ
بْن أَبِي
شَيْبَةَ،
وعلي بْن
مُحَمَّد.
قَالاَ:
حَدَّثنَا
وَكِيْع،
عَنْ
سُفْيَان،
عَنْ عَلِيّ
بْن زَيْد، عَنْ
سَعِيْد بْن
المسيب، عَنْ
خولة بِنْت حكيم؛
-
أَنَّها سألت
رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
عَنْ المرأة
ترى فِيْ
منامها مَا
يرى الرجل؟
فَقَالَ:
((لَيْسَ عليها
غسل حَتَّى
تنزل. كَمَا
أَنَّهُ
لَيْسَ عَلَى
الرجل غسل
حَتَّى ينزل)).
فِيْ
الْزَوَائِدِ:
إِسْنَادُّ
هَذَا الحديث
ضَعِيْف لضغف
عَلِيّ بْن
زَيْد. وأصل
الحديث رواه
النسائيّ.
Havle bint-i
Hakim (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre:
Rüyasında erkeğin
gördüğü şeyi gören kadın'ın hükmünü kendisi Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem)'e sormuş ve Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
«Su inzal
etmedikçe erkeğe gusletmek gerekmediği gibi kadın'a da, su inzal etmedikçe
gusletmek gerekmez.»
Not: 'Ravi Ali
bin Zeyd zayıf olduğu için, hadisin isnadının zayıf olduğu Zevaid'de
bildirilmiştir.
Nesai, hadisin
aslını rivayet etmiştir.'
Nesai. Ahmed ve
İbn-i Ebi Şaybe'nin bu hadisi rivayet ettiklerini beyan eden Miftahu'l-Hace
yazarı şöyle der: Suyuti, El-Camiu'l-Kebir'de bu hadisin sahih ol duğunu
söylemiştir. EI-Hafız dli. Fethu'l-Bari'de bu hadisi zikretmiş fakat üzerinde
konuşmamıştır. Hadisin manası üzerinde ittifak vardır.
601 nolu Enes
(R.A. )'in hadisini Müs!im de rivayet etmiştir.