DEVAM: 120- HAYIZLI
KADIN MESCİD'DEN BİR ŞEY ALABİLİR, BABI
حَدَّثنَا
أَبُو بَكْرِ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ،
وعلي بْن
مُحَمَّد.
قالاَ:
حَدَّثنَا
وكيع، عَنْ
هشام بْن
عروة، عَنْ
أَبِيِهِ،
عَنْ عَائِشَة؛
قالت:
-
كَانَ
الْنَّبِيّ
صَلى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
يدني رأسه إلي
وأنا حائض، وَهُوَ
مجاور، تعني
متعكفاً،
فأغسله
وأرجله.
Aişe
(r.anha)'dan; şöyle demiştir: Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (mescidde)
itikafta iken ve ben (odamda) hayızlı iken mübarek başını bana doğru uzatırdı.
Ben de başını yıkar ve tarardım.
AÇIKLAMA :
Bu hadisi
Buhari, Malik. Müslim. Ebu Davud ve Tirmizi de biraz Iafız farkıyla rivayet
etmişlerdir. Rivayetlerin bir kısmında Aişe (r.anha) kendisinin hayızlı
olduğunu belirtmemiştir. Nebi (s.a.v.)'in zevcelerinin her birisine mahsus olan
hücre (ada) lerin kapıları Mescid-i Şerif'e açılırdı. Bu tarife göre Nebi
(s.a.v.), Aişe (r.anha)'nın hücresine bitişik, mescidin bir köşesinde itikaf
buyurmuştur. Bu hadis, Buhari'de daha uzundur. Urve b. Zübeyr (r.a.)'e biri:
'Hayızlı
kadının bana hizmet etmesi yahut bu kadının cünüp iken yanıma gelmesi caiz
midir? diye sormuş. O da şöyle cevap vermiştir:
''Bence hepsi
caiz. Hayızlı olan da, cünüb olan da bana hizmet eder. Bundan ötürü taraflar
için bir sakınca yoktur. Aişe (r.anha) bana dediğine göre kendisi hayızlı iken
... ''
HADİS'TEN
ÇIKARILAN FIKIH HÜKÜMLERİ :
1- İtikafa
giren kişi, mescidden ayrılmamalıdır.
2- Bedeninin
bir kısmını mescidden çıkarmasında zarar yoktur.
3- İtikaftaki
adam'ın başını yıkaması ve taraması caizdir. Saç traşı, koltuk altı yolunması,
tırnakların kesilmesi ve bedenin temizletilmesi, hadisteki baş yıkama ve saç
tarama hükmüne eklenebilir.
4- Hayızlı
kadının bedeni necis sayılmaz.