DEVAM: 121- KADIN
HAYIZLI OLDUĞU ZAMAN KOCASI iÇiN HELAL OLAN YAKLAŞMA BABI
حَدَّثنَا
أَبُو بَكْرِ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ.
حَدَّثنَا
مُحَمَّد بْن
بشر.
حَدَّثنَا مُحَمَّد
بْن عمرو.
حَدَّثنَا
أَبُو سلمة،
عَنْ أم سلمة؛
قالت:
-
كُنْت مع
رَسُول
اللَّهِ صَلى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
فِيْ لحافه.
فوجدت مَا تجد
النساء من
الحيضة.
فانسللت من
اللحاف. فَقَالَ
رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلمْ:
((أنفست؟)) قلت:
وجدت مَا تجد
النساء من
الحيضة. قَالَ
ذلك مَا كتب
اللَّه عَلَى
بنات آدم.
قالت:
فانسللت،
فأصلحت من
شني، ثُمَّ
رجعت. فَقَالَ
لي رَسُول
اللَّه صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم ((تعالي
فادخلي معي
معي فِيْ
اللحاف)) قالت:
فدخلت معه.
(Mu'minlerin
annelerinden) Ümmü Seleme (r.anha)'dan rivayet edildiğine göre şöyle
söylemiştir :
Ben Resulullah
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile beraber onun çarşafı altında idim. Kadınların
gördüğü hayız kanını o esnada gördüm. Ben, çarşafın altından hemen sıvıştım.
Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) :
«Hayız mı
gördün?» diye sordu. Ben:
Kadınların
gördüğü hayız kanını gördüm, dedim. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) :
«Bu, Allah'ın
adem kızlarına yazmış olduğu bir şeydir.» buyurdu. Ümmü Seleme dedi ki: Ben
sıvıştıktan sonra durumumu düzelttim (= Hayız elbisemi giyip tedbirimi aldım.)
Sonra döndüm. Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bana;
«Gel de, benimle
beraber çarşafın altma gir.» buyurdu. Ümmü Seleme dedi ki: Bunun üzerine ben de
O*nunla beraber çarşafın altına girdim.
AÇIKLAMA :
Buhari, Müslim
ve Nesai de bu hadisi az bir lafız farkıyla, aynı manayı ifade eder mahiyette
rivayet etmişlerdir. Yalnız "Bu Allah'ın Adem kızlarına yazmış olduğu bir
şeydir.'' fıkrası Buhari ve Müslim'in rivayetinde yoktur.
Bu hadise göre
hayızlı kadınla bir yatakta yatmak caizdir. Yalnız çıplak tenlerin göbekle diz
arasında temasına mani. bir örtü bulunması gerekir ..
Ebu Davud'un
Aişe (r.anha)'dAn rivayet ettiği bir hadis, bu hadise zahiren ters düşer. O
hadisin meali şöyledir:
'Ben hayız
gördüğüm zaman (Nebi (s.a.v.)'in) yatağından inerek hasır üzerinde (yatardım,)
Biz hayızdan temizleninceye kadar ResuluIlah (s.a.v.)'e yaklaşmazdık.''
Görüldüğü gibi
bu hadis'e göre Nebi (s.a.v.)'in muhterem zevceleri hayız iken ondan uzak
dururlardı.
Aişe (r.anha)
hadisiyle Ümmü Seleme (r.anha) hadisinin arasını bulmak için EI-Menhel yazarı
şöyle der: ''Nebi (s.a.v.)'in muhterem zevcelerinin bazen uzak durdukları
muhtemeldir. Çünkü Nebi (s.a.v.)'in onlarla beraber aynı yatakta ve aynı çarşaf
altında yattığı sabittir. Şu da vardır ki Nebi (s.a.v.) onlara yaklaşırdı.
Fakat Nebi (s.a.v.)'in isteği olmadan, onlar: kendiliğinden Nebi (s.a.v.)'e
yaklaşamazlardı denilebilir. El-Ayni: 'Aişe (r.anha)'nın hadisi izarlı olarak
mübaşeretin yasaklığına delalet etmez. Çünkü Nebi (s.a.v.), hayızlı hanımlarına
bazen mübaşeret eder. Bazen de mübaşeret etmezdi.' demiştir. Tiybi: Aişe
(r.anha)'nın hadisindeki yaklaşma, cinsi münasebet manasına hamledilebilir.
Aksi takdirde hadis mensuhtur' demişse de bu sözü reddedilmiştir. Çünkü
hadislerin arasını bulmak mümkün olmadığı takdirde mensuhluk yoluna gidilir.
Yukarıda açıklandığı üzere bu iki hadisi cem etmek mümkündür.
Hadisten
anlaşıldığı gibi, kadının hayız için ayrı elbise kullanması ve hayızlı iken gerekli
tedbiri aldıktan sonra eşinin yatağına girmesi müstahabtır.