DEVAM: 121- KADIN
HAYIZLI OLDUĞU ZAMAN KOCASI iÇiN HELAL OLAN YAKLAŞMA BABI
حَدَّثَنَا
الخليل بْن
عمرو.
حَدَّثَنَا
ابْن سلمة،
عَنْ
مُحَمَّد بْن
إسحاق، عَنْ
يزيد بْن
أَبِي حبيب،
عَنْ سويد بْن
قيس، عَنْ
معاوية بْن
خديج، عَنْ
معاوية بْن
أَبِي سفيان،
عَنْ أم
حبيبة، زوج
النَبِي
صَلَى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم؛
قَالَ: سألتها:
كَيْفَ كُنْت
تصنعين مع
رَسُول اللَّه
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم فِيْ
الحيضة؟ قالت:
كَانَتْ
إحدانا، فِيْ
فورها أول مَا
تحيض، تشد
عليها إزاراً
إلى أنصاف
فخذيها. ثُمَّ
تضطجع مع
رَسُول
اللَّه صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَم.
-
قَالَ
السندي:
الحديث صحيح
معنى، وإن بحث
فِيْ الزوائد
هذا الإسناد
بأن فيه
مُحَمَّد بْن إسحاق
وَهُوَ يدّلس.
وقد رواه
بالعنعنة.
Muaviye bin Ebi
Süfyan (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre şöyle söylemiştir :
Ben, Nebi
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in zevcesi olan (kız kardeşim) Ümmü Habibe
(r.abha)'ya: Sen hayz kanı gördüğünde Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
ile nasıl yaparsın? diye sordum. Ümmü Habibe dedi ki:
Birimiz hayız
kanını görmeye başlayıp şiddetli zamanında uyluk kemiklerinin yarılarına kadar
uzanan izarı üzerimize bağlardı. Semra Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
ile beraber (aynı yatakta) yatardı.
Not: Sindi
şöyle demiştir: 'Senedin ravileri arasında Muhammed bin İshak'ın bulunduğu ve
tedlisçi olup hadisi an'ane ile rivayet ettiği gerekçesiyle bu isnadın söz
götürdüğü Zevaid'de belirtilmişse de hadis manaca sahihtir.'
AÇIKLAMA :
Nesai ve
Beyhaki benzer manayı ifade eder bir hadisi Nebi (s.a.v.)'in zevcesi Meymune
(r.anha)'dAn rivayet etmişlerdir. O rivayette izar'ın uzunluğunun uyluk
kemiklerinin yarılarına kadar veya dizlerine kadar olduğu ifadesi bulunuyor.
Buna göre izar, bazen dizlere kadar uzun olurdu, bazen de dizlere kadar varmaz.
Bu hadis de, daha önce geçen hadisler gibi izar üzerinde hayızlı kadınla
mübaşeretin caizliğine delalet eder.
Sindi, izarın
uzunluğuyla ilgili olarak şöyle der: Fıkıh alimlerinin beyanlarının zahirine
göre izarın diz kapaklarına kadar uzun olması gerekir. Daha kısa olursa
mübaşeret caiz değildir.