DEVAM: 137- KİŞİ'NİN,
DİN KARDEŞİNİN AVRETİNE BAKMASININ YASAKLlĞI BABI
حدّثنا
أَبُو بكر بْن
أبي شيبة.
حدّثنا وكيع، عَنْ
سفيان، عَنْ
منصور، عَنْ
موسى ابْن عَبْد
اللَّه بْن
يزيد، عَنْ
مولى عَائِشَة،
عَنْ
عَائِشَة؛ -
قالت: مَا
نظرت، أو مَا
رَأَيْت فرج
رَسُول
اللَّه صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم قط. قال
أَبُو بكر :
كَانَ أَبُو
نعيم يقول:
عَنْ مولاة
لعائشة.
فِيْ
الزوائد: هذا
إسناد ضعيف.
Aişe (r.anha)'den
rivayet edildiğine göre şöyle söylemiştir: Ben, Resulullah (Sallallahu Aleyhi
ve Sellem)'in fercine kat'iyyen bakmadım veya bu yeri görmedim."
Ebu Bekir
demiştir ki: Ebu Nuaym'ın dediğine göre Aişe (r.anha)'den hadisi rivayet eden
ravi, Aişe (r.anha)'nın kadın olan mevlasıdır.
Not: Bu isnadın
zayıf olduğu Zevaid'de bildirilmiştir.
AÇIKLAMA : Ed-Dimneti, Nur-u Misbahi'z-Zicace'de beyan
ettiğine göre Aişe (r.anha)'nın bu hadiste beyan ettiği durum, Nebi (s.a.v.)'in
bütün hanımlarını kapsamaz. Ve onlara yasak da değildi. Nitekim Taberani ve Ebu
Sa'd'ın tahric ettiklerine göre; Osman bin Maz'un (r.a.), Nebi (s.a.v.)'e: ''Ya
Resulallah! Eşimin, benim avretimi görmesini arzulamam'', demiş. Resulullah
(s.a.v.) de Ona: ''Şüphesiz, Allah onu sana örtü kılmış, seni de ona örtü
kılmıştır. Benim eşlerim, benim avretimi görürler. Ben de onlarınkini
görürüm.'' buyurmuştur.
Miftahu'l-Hace
yazarı da: Müslim'in bir rivayetine göre Aişe (r.anha), kendisiyle Nebi
(s.a.v.)'in beraberce aynı kab'dan su alarak cünüblükten ğuslettiklerini beyan
etmiş, yine Müslim'in başka bir rivayetine göre Aişe (r.anha) ile Nebi
(s.a.v.)'in, bir kab'dan beraber cünüblükten ğuslederken, kab'dan nöbetleşe su
aldıkları belirtiliyor. Bu iki hadis, onların birbirlerine baktıklarına delalet
eder, demiştir.
Miftahü'l-Hace'nin
bahsettiği, ilk hadis ve benzeri bir kaç hadis, Sünenimizin 'Taharet, kitabına
ait 35. babta geçti.
Karı ve
kocanın, birbirinin avret mahalline bakmalarına ait, İslam alimlerinin
görüşleri bir önceki hadis'in açıklaması yapılırken anlatıldı.