SÜNEN İBN-İ MACE

Bablar Konular Numaralar

KİTABU’L-EZAN

<< 727 >>

DEVAM: 5- EZANIN FAZiLETi VE MÜEZZiNLERiN SEVABI BABI

 

حَدَّثَنَا أبو كريب. حَدَّثَنَا مختار بْن غسان. حَدَّثَنَا حفص بْن عمر الأزرق البرجمى، عن جابر عن عكرمة، عن ابن عباس. ح وحَدَّثَنَا روح بْن الفرج. حَدَّثَنَا علي بْن الحسن بْن شقيق. حَدَّثَنَا أبو حمزة، عن جابر، عن عكرمة، عن ابن عباس؛ قال:

 - قال رَسُول اللَّهِ صَلَى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسلَّمْ ((من أذن محتسباً سبع سنين، كتب الله له براءةً من النار)).

 

الحديث أخرجه الترمذي. وقال: جاب بْن يزيد الجعفىّ ضعفوه. تركه يحيى بْن سعيد وعبد الرحمن بْن مهديّ.

وعن وكيع: لولا جابر الجعفيّ لكان أهل الكوفة من غير حديث.

 

İbn-i Abbas (r.a.a)'dan rivayet edildiğine göre Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur :

 

«Sevab isteğiyle yedi sene müezzinlik yapan adam için cehennem ateşinden bir beraat yazılmış olur.»

 

Not: Tirmizi de bu hadisi rivayet ederek: Alimler Cabir bin Yezid el-Cu'fi'yi zayıf saymışlar, Yahya bin Said ve Abdurrahman bin Mehdi onu terketmişler, diğer taraftan Veki'in: Cabir el-Cu'fi' olmasaydı Kufe halkı hadissiz kalırdı dediği rivayet edilmiştir, der.

 

 

AÇIKLAMA :

 

Hadiste geçen *Muhtasib* kelimesi Tuhfetu'I-Ahvezi'nin beyanına göre ezanı ücret için değil, sevab isteğiyle okuyan demektir.

 

Hadiste geçen *Beraet* kelimesi de kurtuluş demektir.

 

el-Münavi: Allah rızası için 7 sene müezzinlik yapan kişinin Cehennem ateşinden kurtuluşunun sebebi şudur: 'Anılan uzun sürece Allah yoluna devam ettiği ve devamlı surette şehadet kelimelerini tekrar ededurduğu için vücudu tevhid ile yoğrulmuş gibidir. Bu hale gelen bir vücudu ateş yakamaz. Müezzinin okuduğu ezan için ücret almasının mendupluğu bu hadisten çıkarılır,' der.