DEVAM: 19- MESCİDLERE
DEVAMLI GİTMEK VE (ORADA CEMAATLA) NAMAZ KILMAK İÇİN BEKLEMEK BABI
حَدَّثَنَا
أحمد بْن سعيد
الدرامي.
حَدَّثَنَا
النضر بْن
شميل.
حَدَّثَنَا
حماد، عَن
ثابت، عَن أبي
أيوب، عَن
عَبْد اللّه
بْن عمرو؛
قَالَ:
-
صلينا مع
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسلَّمْ
المغرب. فرجع
من رجع. وعقب
من عقب. فجاء
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسلَّمْ
مسرعاً، قد
حفزه النفس،
وقد حسر عَن
ركبتيه، فقال
((أبشروا. هذا
ربكم قد فتح
باباً من
أبواب
السماء،
يباهي بكم
الملائكة.
يقول: انظروا
إلى عبادي قد
قضوا فريضة؛
وهم ينتظرون
أخرى)).
فِي
الزَوائِد:
هذا إسناد
صحيح. ورجاله
ثقات.
Abdullah bin Amr
(r.a.)'dan: şöyle demiştir: Biz, Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile
beraber akşam namazını kıldıktan sonra (evine) dönen döndü ve bekliyen bekledi.
Bir süre sonra Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) koşarak, hızlı nefes
alarak ve diz kapakları açılmış bir halde geldi. Ve (bize) buyurdu ki:
«Müjdeleniniz.
İşte Rabbiniz gök kapılarından bir kapı açmış, meleklere karşı sizlerle
övünerek (onlara):
'Şu kullarıma
bakınız. Bir farzı kılmışlar ve diğer farzı belkiyorlar,' buyuruyor.»
Not: Zevaid'de;
Bu, sahih bir isnaddır. Ricali sıkadır, denmiştir.
AÇIKLAMA :
Bu hadis de
bundan önceki gibi Kütüb-i Sitte sahipierinden yalnız müelliI tarafından
rivayet edilmiştir ...
Hadis, bir farz
namazı cemaatla kıldıktan sonra mescidden çıkmayıp diğer farzı beklemenin üstün
faziletini bildirmektedir. Hadiste geçen 'Akkaba' fiili, 'Ta'kib' masdarından
alınmadır.
Sindi'nin
beyanına göre Suyuti; mescidIerde 'Ta'kib' bir farz namazdan sonra mescid
içinde diğeri için beklemektir, demiştir. Es-Sihah'ta ise ; Namazda 'Ta'kib',
namazı kıldıktan sonra dua, dilek ve benzeri bir şey için oturmaktır,
denilmiştir.
Hadisin
sonundaki Allah'ın buyruğu, ta'kib kelimesi ile Suyuti'nin tarif ettiği mananın
kasdedildiğine delalet eder.