12- İMAM'IN İLK SEKTESİ
BABI
حَدَّثَنَا
جميل بن الحسن
بْن جميل
العتكي. حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الأعلى.
حَدَّثَنَا
سعيد، عَن
قتادة، عَن
الحسن، عَن
سمرة بْن
جندب؛ قَالَ:
-
سكتتان
حفظتهما عَن
رَسُول اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسلَّمْ. فأنكر
ذلك عمران بْن
الحصين.
فكتبنا إلى
أبي بْن كعب
بالمدينة.
فكتب أن سمرة
قد حفظ. قال
سعيد: فقلنا
لقتادة: ما
هاتان
السكتتان؟
قَالَ: إذا دخل
في صلاته،
وإذا فرغ من
القراءة. ثم
قال بعد: وإذا
قرأ غير
المغضوب
عليهم ولا
الضالين.
قَالَ: وكان
يعجبهم، إذا
فرغ من
القراءة، أن
يسكت حتى
يتراد إليه
نفسه.
Semure hin Cündüb
(r.a.)'den; şöyle demiştir:
Resulullah
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'den bellediğim iki sekte vardır. İmran bin
el-Husayn (r.a.) bunu kabul etmedi. Bunun üzerine, biz Medine'de bulunan Ubeyy
bin Ka'b (r.a.)'a mektub yazarak durumu sorduk. Ubeyy (r.a.), Semure (r.a.)'in
Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'den alınanı iyice hıfzettiğini, yazılı
cevabla bildirdi.
Ravi Said
demiştirki: Biz, bu iki sekteyi (yer bakımından)
Katade'ye sorduk. Katade dedi ki: Adam
namaza girdiği zaman ve kıraattan boşaldığı zaman' Katade daha sonra dedi ki:
'Ve -ğayril mağdubi aleyhim veleddaaaalliin- (Fatihanın sonun) den sonra.
Ravi dediki:
Onlar İmamın kraatten boşaldığı zaman nefes alıncaya kadar selte yapmasından
hoşlanırlardı.
Diğer tahric: Bu hadis’in metnini Tirmizi ve Ebu Davud da
rivayet etmişlerdir.
NOT: (Semure bin Cündüb ile Semure bin Cündeb aynı
kişidir.)
Sekte durak
demektir, burada açıktan (cehri) okuma sırasında ara vermek kasdedilmiştir.
AÇIKLAMA 845’te