126- VİTİRDEN SONRA VE
SABAH SÜNNETİNDEN SONRA (SAĞ) YAN ÜSTÜNDE YATMAK HAKKINDA GELEN (HADİSLER) BABI
حَدَّثَنَا
علي بْن
مُحَمَّد.
حَدَّثَنَا وَكِيع،
عَن مسعر
وسُفْيَان،
عَن سعد بْن
إبراهيم، عَن
أبي سلمة بْن
عَبْدُ
الرحمن، عَن عائشة؛
قالت: -
ما كنت ألفى
((أو ألقى))
النَّبِي
صَلَى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَ
سَلَّمْ من
آخر الليل إلا
وهو نائم
عندي. قال وَكِيع:
تعني بعد
الوتر.
Aişe
(r.anha)'dan; şöyle demiştir: Ben, Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'i gecenin
sonunda ancak yanımda yatmış olarak bulurdum. (Veya —Ona— rastlardım.)
Ravi, Veki
dediki: Yani vitr’den sonra.
AÇIKLAMA: Hadis Nebi (s.a.v.)'in vitirden sonra yattığına
delalet eder. Buhari'nin Vitir babında İbn-i Abbas (r.a.)'den, Müslim'in de
gece namazı babında Aişe (r.anha)'dan rivayet ettikleri benzer hadislerde Nebi
(s.a.v.)'in vitirden sonra ve sabah sünnetinden önce sağ yanı üstünde yattığı
beyan edilmiştir.
Müslim'in
rivayeti mealen şöyledir: Aişe (r.anha)'dan şöyle demşitir:
"Nebi
(s.a.v.) geceleyin onbir rek'at namaz kılardı. Bunların bir rek'atmı tek
kılardı. Vitir namazından boşalınca müezzin Ona gelinceye kadar sağ yanı
üstünde yatardı. Müezzin-',geldikten sonra iki rek'at (sabah) sünneti
kılardı."
Ebu Davud'un
Aişe (r.anha)'dan rivayet ettiği benzer hadiste de Nebi (s.a.v.)'in Vitir ve
ondan sonraki iki rek'atı (oturarak) kıldıktan sonra müezzin sabah namazının
vaktinin girdiğini bildirmek üzere gelinceye kadar, (sağ) yanı üstünde yattığı
ve müezzin gelip haber verdikten sonra hafif iki rek'at sabah sünnetini kılıp
farzı kıldırmak için mescide çıktığı bildirilmiştir.
Bu hadisler
sabah sünnetinden önce sağ yan üstünde yatmanın meşruluğuna delalet ederler.