DEVAM: 172- GECE VE
GÜNDÜZ (NAFİLE) NAMAZIN İKİŞER İKİŞER (REK'AT) KILINMASI HAKKINDA GELEN
(HADISLERl BABI
حَدَّثَنَا
أَبُو بَكْر
بْنُ أَبِي
شَيْبَة.
حَدَّثَنَا
شبابة بْن
سوار.
حَدَّثَنَا
شعبة.
حَدَّثَني
عَبْدُ ربه
بْن سعيد، عَن
أَنَس بْن
أَبي أنس، عَن
عَبْد اللّه
بْن نافع بْن
العمياء، عَن
عَبْد اللّه
بْن الحرث،
عَن المطلب،
يعني ابن أبي
وداعة؛ قَالَ: - قال
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسلَّمْ
((صلاة الليل
مثنى مثنى.
وتشهد في كل
ركعتين.
وتباءس
وتمسكن وتقنع.
وتقول: اللّهم
اغفر لي. فمن
لم يفعل ذلك،
فهي خداج)).
El-Muttalib yani
İbn-i Ebi Vedaa (r.a.)'den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu, demiştir :
«Gece namazı
ikişer ikişer rek'attır. Sen her iki rek'atta teşehhüd okursun. Fakr-u
zaruratını yalvararak açıklarsın, yoksulluğunu zilletle dile getirirsin.
(Namazdan sonra) dua ederken ellerini kaldırırsın ve Allahım bana mağfiret
eyle, dersin. Kim bunu yapmazsa onun namazı
(ecir ve fazilet bakımından)
noksandır.»
Tahric: Ahmed,
Tirmizi, Ebu Davud, Darekutni ve Beyhaki de bunu benzer lafızlarla rivayet
etmişlerdir .
AÇIKLAMA: Hadisteki: مثنى مثنى
ifadesinin manasının, İbn-i Ömer (r.a.) tarafından açıklandığına göre her iki
rek'atın sonunda selam vermek olduğu 1321 nolu hadisin izahında anlatılmıştır.
Bu duruma göre bu hadis de gece namazında efdal olanın her iki rek'attan sonra
selam vermek olduğunu beyan etmiş olur.
EI-Menhel
yazarının beyanına göre maksad her iki rek'atta teşehhüdü okumak olabilir. Bu
takdirde; وتشهد
cümlesi; مثنى
مثنى ifadesinin açıklaması olmuş olur.