SÜNEN İBN-İ MACE

Bablar Konular Numaralar

KİTABU’L-CENAİZ

<< 1520 >>

DEVAM: 30- ÖLÜ ÜZERİNDE NAMAZ KlLMA'NIN VE ÖLÜ'YÜ DEFNETMENİN YASAK OLDUĞU VAKİTLER HAKKINDA GELEN HADiSLER BABI

 

حَدَّثَنَا مُحَمَّد بْنُ الصَّبَّاح. أَنْبَأَنَا يحيى بْن اليمان، عَن منهال بْن خليفة، عَن عطاء، عَن ابن عباس؛

 - أن رَسُول اللَّهِ صَلَى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسلَّمْ أدخل رجلاً قبره ليلاً، وأسرج في قبره.

 

İbn-i Abbas (r.a.)'dan; şöyle demiştir: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), ölen bir adam'ı geceleyin kabre bizzat koydu ve kabirde (defin işinde aydınlık olsun diye) lamba yakıldı.

 

 

Diğer tahric: Tirmizi

 

AÇIKLAMA: Tirmizi'deki hadisin meali şöyledir: "Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) geceleyin bir kabrin içine girdi. Onun için bir lamba yakıldı. Efendimiz, cenazeyi kıble tarafından aldı (kabre indirdi) ve cenazeye hitaben: ''Allah sana rahmet eylesin. Sen (Allah korkusundan) çok ah çekici idin, Çok Kur'an okuyucu idin.'' buyurdu. Ve cenaze üzerinde dört tekbir aldı."

 

Bu hadis, cenazeyi geceleyin defnetmenin ve defin esnasında kabir ve çevresinde lamba ve benzerini bulundurmanın caizliğine delalet eder. Hadis, ölüleri geceleyin defnetınenin caiz olduğunu söyliyenler için bir delildir. Caiz olmadığını söyliyenler, bu hadisi zaruret haline yorumlamışlardır .