DEVAM: 31- KIBLE EHLİ
ÜZERİNDE NAMAZ KILMAK HAKKINDA BİR BAB
حَدَّثَنَا
أحمد بْن يوسف
السلمي.
حَدَّثَنَا
مسام بْن
إبراهيم.
حَدَّثَنَا
الحارث بْن نبهان.
حَدَّثَنَا
عتبة بْن
يقظان، عَن
أبي سعيد، عَن
مكحول، عَن
واثلة بْن
الأسقع؛
قَالَ:
-
قال رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسلَّمْ:
((صلوا على كل
ميت. وجاهدوا مع
كل أمير)).
فِي
الزَوائِد: في
إسناده عتبة
بْن يقظان، وهو
ضعيف. والحارث
بْن نبهان،
مجمع على
ضعفه. وأبو
سعيد، هو
المطلوب،
كذاب.
Vasile bin
el-Eska (r.a.)'den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurdu, demiştir:
«Her müslüman ölü
üzerinde namaz kılınız ve her emirle beraber cihad ediniz.»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedinde bulunan Utbe bin Yekzan zayıftır. Haris bin
Nebhan'in zayıflığı üzerinde ittifak vardır. Ebu Said el-Matlub kezzabtır.
AÇIKLAMA: Zevaid türünden olan bu hadise göre, kıble
ehlinden olan, yanı zahiren tevhid kelimesini söyliyen herkesin üzerinde cenaze
namazını kılmak meşrudur. Hadisteki ölüden maksad, müslüman ölüsüdür. Bundan
şehidler müstesnadır. Şehitler üstünde de cenaze namazının kılındığını söyleyen
alimlere göre şehidler müstesna değildir. Hadisten maksad, cenaze namazı yalnız
ibadetine bağlı ölülere mahsus değildir. İbadet bakımından kusurlu olan
mü'minlerin de cenaze namazı kılınır.