200- NAMAZLARDA
KIYAM'IN UZUN OLMASI HAKKINDA GELEN HADİSLER BABI
حَدَّثَنَا
عَبْد اللّه
بْن عامر بْن
زرارة، وسويد
بْن سعيد.
قالا:
حَدَّثَنَا
علي بْن مسهر،
عَن الأعمش،
عَن أبي وائل،
عَن عَبْد اللّه؛
قَالَ:
-
صليت ذات ليلة
مع رَسُول
اللَّهِ صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسلَّمْ. فلم
يزل قائماً
حتى هممت بأمر
سوء. قلت: وما
ذاك الأمر؟
قَالَ: هممت
أن أجلس
وأتركه.
Abdullah (bin
Mes'ud) (r.a.)'den şöyle demiştir: Bir gece Resulullah.Sallallahu Aleyhi ve Sellem
ile beraber namaz kıldım. O, ayakta o kadar durdu ki ben fena bir şey işlemeye
niyetlendim. (ravisi ebu vaid demiştir ki:) Ben:
Nedir o fena iş ?
diye sordum. İbn-i Mes'ud (r.a.): Onu
ayakta bırakıp oturmak istedim.
Diğer tahric:
Buhari, Müslim ve Tirmizi de bunu rivayet etmişlerdir.
AÇIKLAMA: Sindi: İbn-i Mes'ud (r.a.)'ın oturmak istemesi, ya
oturarak namaza devam etmek veya namazı yarıda kesmek anlamlarına muhtemeldir.
Anlatılan olay, gecenin nafile namazında idi. Çünkü farz namazlarda, imam'ın
cemaatın haline riayet etmesi hükmü vardır, demiştir.
Hadis, nafile
namazında kıyamı uzun tutmanın faziletine delalet eder.