DEVAM: 37- SÜTTEN
AYIRMA (ÇAĞIN) DAN SONRA SÜT EMME (HÜKMÜ) YOKTUR, BABI
حَدَّثَنَا
حرملة بن
يحيى.
حَدَّثَنَا
عبد اللَّه بن
وهب. أخبرني
ابن لهيعة عن
أبي الأسود،
عن عروة، عن
عبد اللَّه بن
الزبير؛
-
أن رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَم
قَالَ ((لا
رضاع إلا ما
فتق الأمعاء)).
فِي
الزَوَائِد:
في إِسْنَاده
ابن لهيعة، وهو
ضَعِيْف.
والحديث رواه
الترمذي من
حديث أم سلمة
و قَالَ: حديث
حسن صحيح.
Abdullah bin
Zübeyir (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurdu, demiştir: «Barsakları (doldurup) birbirinden ayıran
sütten başka süt, nikah haremliğini gerektirmez.»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedinde zayıf bir ravl olan İbn-i Lahia vardır.
Tirmizl bu hadisi Ümmü Seleme (r.anha)'nın hadisi olarak rivayet edip hasen
sahih olduğunu söylemiştir,
AÇIKLAMA: Barsakları birbirinden ayırmadan maksat, sütün
yemek gibi gıda yerini tutup beslenme ihtiyacını karşılamasıdır. Bu da ancak
küçük çocuğun süt emdiği devrede gerçekleşir. Şu halde çocuğun sütten ayrılıp
gıdasını yemeklerden aldığı yaşlara varınca emdiği süt, nikah haramlığı
yönünden müteber değildir. Tıybi hadisi böyle yorumlamıştır.
Sindi.
Tıybi'nin bu yorumunu naklettikten sonra: Bence, sütün bir iki defa gibi az
olmayıp barsakları açacak miktarda olmasının gerekliliği manası kastedilmiş
olabilir, demiştir,