44- MUT'A NİKAHININ
YASAKLlĞI BABI
حَدَّثَنَا
مُحَمَّد بن
يحيى.
حَدَّثَنَا بشر
بن عمر.
حَدَّثَنَا
مالك بن أنس،
عن ابن شهاب،
عن عبد اللَّه
والحسن، ابني
مُحَمَّد بن علي،
عن أبيهما، عن
علي بن أبي طالب؛ - أن
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَم نهى
عن متعة
النساء يوم
خيبر، وعن
لحوم الحمر
الإنسية.
Ali bin Ebi Talib
(r.a.)'den; Şöyle demiştir: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Hayber
(savaşı) günü kadınların mut'a usulü ile nikahlanmasını ve ehli merkeblerin
etinin yenilmesini şüphesiz yasakladı.
Diğer tahric:
Buhari, Müslim. Tirmizi ve Nesai de bu hadisi rivayet etmişlerdir.
AÇIKLAMA: Hadisin; "Hayber günü" sözü Buhari ve
Müslim'in birer rivayetlerinde "Neha" fiilinin hemen arkasında olup
aralarında başka kelime bulunmadığından hadisdeki her iki yasağın Hayber günü
konulduğu kesinlikle anlaşılmıştır.
Bu hadisin
başka bir rivayetinde, ehli merkeblerin etinin yenilmesi yasaklandığı halde at
etinin yenilmesine ruhsat verildiği bildirilmiştir. İmam Ebu Yusuf, Muhammed,
Şafii, Ahmed ve bir çok alim, bu hadise dayanarak at etinin yenilmesinin
caizliğine hükmetmişlerdir.
Ebu Hanife,
Malik, Evzai ve Ebu Ubeyd'e göre at ve katır da merkeb gibidir, etleri
yenilmez. Çünkü Kur'an bu hayvanların binilme, yük taşıma ve süs için
yaratıldığını beyan buyurmuştur. Hicretin
8. yılı vuku bulan Hayber savaşında mut'a nikahı ile ehli merkeblerin etinin
yenilmesinin yasaklandığına bu hadis de!ildir.