DEVAM: 3- HADLERİN
DOSDOĞRU YERİNE GETİRİLMESİ BABI
حدّثنا
نَصْرُ بْنُ
عَلِيٍّ
الجَهْضَمِيُّ,
ثنا حَفْصُ
بْنُ عَمَرَ,
ثنا الحَكَمُ
بْنُ
أَبَانَ،
عَنْ
عِكْرِمَةَ،
عَنِ ايْنِ
عَبَّاسٍ؛
قَالَ: قالَ
رَسُولُ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم:
((مَن
جَحَدَ آيَةً
مِنَ
القُرْآنِ، فَقَدْ
حَلَّ ضَرْبُ
عُنُقِهِ.
وَمَنْ قَالَ:
لا إِلهَ
إلاَّ اللهُ
وَحْدَهُ
لاَشَرِيكَ لَهُ،
وَأَنَّ
مُحَمَّداً
عَبْدُهُ
وَرَسُولُهُ،
فَلاَسَبِيلَ
لأحَدِ
عَلضيْهِ، إِلاَّ
أَنْ يُصِيبَ
حَدّاً،
فَيُقَامَ
عَلَيهِ)).
İbn-i Abbas
(r.a.)'den (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurdu, demiştir: «Kim Kur'an'dan bir âyet'i inkâr ederse
şüphesiz onun boynunu vurmak (öldürmek) helâl olur. Kim de: Allah'tan başka
(hak) ilâh yoktur, O birdir, ortağı yoktur. Şüphesiz Muhammed (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem) de Allah'ın kulu ve Resulüdür, derse artık kimse ona
dokunamaz. Meğer ki bir (suç işlemekle) bir had (cezây)a uğrar da cezası infaz
edile.»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bu, zayıf bir sened'dir. Çünkü bunda Hafs bin Ömer el-Arabi
bulunur. İbn-i Main, Ebü Hatim, Nesai, İbn-i Adi ve Darekutni onu zayıf
saymışlar. İbn-i Ebi Hatim ise onu sika saymıştır.
AÇIKLAMA: 2540’ta