DEVAM: 9- (ZİNA EDENİ)
RECMETME BABI
حدّثنا
العبَّاسُ
بْنُ
عُثْمَانُ
الدِّمَشْقِيُّ.
ثنا
الوَلِيدُ
بْنُ
مُسْلِمٍ. ثنا
أَبُو
عَمْرٍو.
حَدَّثَنِي
يَحْيَى بْنُ
أَبِي
كَثِيرٍ،
عَنْ أَبِي
قِلاَبَةَ، عَنْ
أَبِي
المُهَاجِرِ،
عَنْ
عِمْرَانَ بْنُ
الحُصَيْنِ؛
أَنَّ
امْرَأَةً
أَتَتِ النَّبِّي
صلى الله عليه
وسلم
فَاعْتَرَفَتْ
بِالزِّنَا.
فَأَمَرَ
بِهَا
فَشُكَّتْ عَلَيْهَا
ثِيَابُهَا.
ثُمَّ
رَجَمَهَا.
ثُمَّ صلَّى
عَلَيْهَا.
İmrân bin Husayn
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre: Bir kadın Nebi (Sallallahu Aleyhi ve
Selîem)'in huzuruna gelerek zina ettiğini itiraf etti. Resul-i Ekrem
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kadının üstündeki elbisenin onan üzerinde sıkıca
bağlanmasını emretti. Sonra kadını recmettirdi. Daha sonra kadının cenazesi
.üzerine namaz kıldı.
AÇIKLAMA: Bu hadisi Müslim, Tirmizi, Ebu Davud ve Nesai de rivayet etmişlerdir.
Bazı rivayetlerde kadının Gamidiyye kabilesinden olduğu, diğer bazı
rivayetlerde Cüheyne kabilesinden olduğu belirtilmektedir. Nevevi'nin beyanına
göre Gamidiyye kabilesi Cüheyne kabilesinin bir koludur.
Kadının
üstündeki elbisenin sıkıca bağlanması sebebi ile ilgili olarak en-Neyi yazarı;
Bundan maksad kadının çıplak vücudunun recm esnasında açılmamasıdır. Bunun
içindir ki Cumhur'a göre kadın oturtularak recmedilir. Erkek ise ayakta
dikilerek recmedilir. Nevevi, kadının oturtularak rGcmedilmesi hususunda
alimlerin ittifak halinde olduğunu söylemiştir. Fakat hadislerde buna delalet
edecek bir cümle yoktur. Şüphesiz örtünme açısından kadının oturtulması en
uygun olanıdır, der.
Bazı
rivayetlerde kadının hamile iken zina itirafında bulunduğu ve doğumunu
yapıncaya kadar recm cezasının ertelendiği belirtilmektedir. Hatta bazı
rivayetlerde kadın doğumunu yaptıktan sonra cezasının uygulanması için vaki
müracatı üzerine Resul-i Ekrem (s.a.v.), çocuğu yemek yiyebilecek yaşa
gelinceye kadar kadının cezasını tekrar ertelemiştir, deniliyor.
Buradaki
rivayette kadının gebeliği belirtilmemekte ise de diğer rivayetlerde budurum
belirtilmiştir. Hadis, Muhsan iken zina edenin cezasının recm olduğuna
delildir.