36- BABASINDAN
BAŞKASINA NESEB İDDİA EDEN (YANİ BABAM BUDUR, DİYEN) KİŞİ VE KENDİSİNİ
AZADLAYANLARDAN BAŞKASININ AZADLlSI OLDUĞUNU SÖYLEYEN KİMSE (HAKKINDA GELEN
HADİSLER) BABI
حدّثنا
أَبُو بِشْرٍ
بَكْرُ بْنُ
خَلَفٍ. ثنا
ابْنُ أَبِي
الضَّيْفِ.
ثنا عَبْد
اللهِ بْنُ
عُثْمَانُ
ابْنِ
خُثَيْمٍ،
عَنْ سَعِيدِ
بْنِ
جُبَيْرٍ، عَنْ
ابْنِ
عَبَّاسٍ؛
قَالَ: قَالَ
رَسُولُ اللّهِ
صلى الله عليه
وسلم: ((مَنْ
انْتَسَبَ
إِلَى غَيْرِ
أَبِيهِ،
أَوْ
تَوَلَّى
غَيْرَ مَوَالِيِه،
فَعَلَيْهِ
لَعْنَةُ
اللهِ وَ المَلاَئكَةِ،
وَ النَّاسِ
أَجْمَعِينَ)).
د
في الزوائد:
في إسناده ابن
أبي الضيف،
لَمْ أر لأجد
فيه كلاما، لا
بجرح
ولابتوثيق.
وباقي رجال
الإسناد على
شرط مسلم.
İbn-i Abbas
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu, demiştir: «Kim babasından başkasına intisap eder (yâni onun
evlâdı olduğunu iddia eder) ise veya kendisini âzadlayan kimselerden başkasının
âz adlısı olduğunu söylerse Allah'ın, meleklerin ve bütün insanların la'neti
onun üzerine olsun (veya onun üzerindedir.)»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bu hadisin senedinde İbn-i Ebi Dayf bulunur. Bu ravinin
sikalığı veya zayıflığı konusunda kimsenin bir sözüne rastlamadım. Senedin
kalan ravileri Müslim'in şartı üzerinedir.
AÇIKLAMA: 2611’de