3- BİR YAKINI ÖLDÜRÜLEN
(MİRASÇI DURUMUNDAKİ) KİMSE ÜÇ ŞEYDEN BİRİSİNİ SEÇMEKTE SERBESTTİR, BABI
حدّثنا
عُثْمَانُ و
أَبُو بَكْرِ
بْنِ أَبِي
شَيْبَة.
قَالا: ثنا
أَبُو
خَالِدٍ
الأَحْمَرُ. ح
وَحدثنا
أَبُو بَكْرِ
بْنِ أَبِي
شَيْبَةَ
وعثمان ابْنَا
أَبِي
شَيْبَةَ ،
قَالاَ: ثنا
جَرِيرٌ
وَعبد
الرَّحيمِ
بْنُ
سُلَيْمَانَ،
جَمِيعاً
عَنْ
مُحَمَّد
بْنِ
إِسْحاقَ،
عَنْ الحرِثِ
بْنِ
فُضَيْلٍ
((أَظُنُّهُ
عَنْ ابْنِ أَبِي
العَوْجَاءِ،
وَاسْمُهُ
سُفْيَانُ)) عَنْ
أَبِي
شُرَيْحٍ
الخُزَاعِيِّ؛
قَالَ: قَالَ
رَسُولُ
اللهِ: عَلَى
يَدَيْهِ:
أَنْ
يَقْتُلَ
أَوْ يَعُفُوَ
أَوْ
يَأءخُذَ
الدِّيَةَ.
فَمَنْ
فَعَلَ شَيْئاً
مِنْ
ذلِكَشفَعَادَ،
فَإِنَّ لَهُ
نَارَ
جَهَنَّمَ
خَالِداً
مُخَلَّداً
فِيهَا
أَبَداً)).
Ebû Şürayh el-Huzâî (r.a.)'den rivayet edildiğine göre Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu, demiştir: «Yakınının
öldürülmesi veya bir uzvunun kesilmesi musibeti başına gelen (mirasçı
durumundaki) kimse (şu) üç şeyden birisini seçmekte serbesttir. Eğer dördüncü
bir şey isterse manî olunuz. (şöyleki):
Katili öldürmesi veya onu afv etmesi ya da diyet
(tazminat) alması (dır.) Kim bunlardan birisini
yaptıktan sonra (diğer bir şeye) dönüş ederse şüphesiz o kimseye, içinde ebedî
olarak kalacağı ve ibka edileceği cehennem ateşi
vardır.»
AÇIKLAMA: 2624’te