DEVAM: 15- ALLAH
SÜBHANEHU VE TEALA YOLUNDA SAVAŞMA (NIN FAZİLETİNİN BEYANI) BABI
حدّثنا
حَرْمَلَة
بْنُ يَحْيَى
وَأَحْمَدُ
بْنُ عِيسى
الْمِصْرِيَّانِ،
قَالاَ: ثنا عِبْدِ
الله بْنُ
وَهْبٍ.
حَدَّثَنِي
أَبُو
شُرَيْحٍ
بْنُ عِبْدِ
الْرَّحْمِنِ
بْنُ
شُرَيْحٍ،
أَنَّ سَهْلَ
بْنَ أَبِي
أُمَامَةَ
بْنِ سَهْلِ
بْنِ
حُنَيْفٍ حَدَّثَه
عَنْ
أَبِيهِ،
عَنْ
جَدِّهِ؛
أَنَّ الْنَّبِيِّ
صلى الله عليه
وسلم قَالَ: ((مَنْ
سَأَلَ الله
الشَّهَادَةَ
بِصِدقٍ مِنْ
قَلْبِهِ،
بَلَّغَهُ
اللهُ
مَنَازِلَ
الشُّهدَاءِ،
وِإِنْ مَاتَ
عَلَى
فِرَاشِهِ)).
Sehl bin Huneyf
(bin vâhib) (r.a.)'den rivâyet edildiğine göre; Nebi (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurmuştur: «Kim şehîd
olarak ölmeyi Allah'tan içtenlikle dilerse, yatağı üzerinde bile ölse Allah onu
şehîdlerin makamlarına ulaştırır.»
AÇIKLAMA: Bu fiadisi Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai ve Hakim de rivayet
etmişlerdir. Hadis, şehid olmayı samimiyetle dileyen bir müslümanın şehid
olmayıp başka bir şekilde ölmesi halinde de şehidlik mertebesine eriştiğine
delalet eder. Yani böyle bir kimse şehidler hükmündedir ve onlar gibi sevab
kazanmış olur. El-Münavi: Çünkü şehid de bu kimse de hayra niyyetlenmiş ve gücü
dahilindeki işi yapmıştır. Bu nedenle sevabın aslında eşittirler, demiştir.