DEVAM: 22 - SAVAŞTA
SARIKLAR GİYMEK BAB!
حدّثنا
أَبُو بَكْرٍ
بْنُ أبِي
شَيْبَةَ. ثنا
وَكِيْعٌ. ثنا
حَمَّادُ
بْنُ
سَلَمَةَ عَنْ
أبِي
الزُّبَيْرِ،
عَنْ
جَابِرٍ؛
أَنَّ الْنَّبِيَّ
صلى الله عليه
وسلم دَخَلَ
مَكَّةَ
وَعَلَيْهِ
عِمَامَةٌ سَوْدَاءُ.
Câbir (bin
AbdiIIah) (r.a.)'den rivayet edildiğine göre: Nebi (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem), (mübarek) başında siyah sarık olduğu halde (fetih günü) Mekke'ye
girdi.
AÇIKLAMA: Amr (r.a.)'ın hadisini Müslim, Tirmizi. Ebu Davüd ve Nesai de rivayet
etmişlerdir. En-Neyl'de belirtildiği gibi bazı rivayetlere göre Resül-i Ekrem
(s.a.v.) sarığının bir ucunu omuzları arasında sarkıtmıştır. Burada olduğu gibi
bazı rivayetlerde ise sarığın iki ucunu sarkıtmıştır. Avnü'l-Mabüd yazarının
dediği gibi bu hadis sarığın ucunu omuzların arasında sarkıtmanın müstahab
olduğuna delaJet eder. Hadis siyah sarık giymenin müstehab olduğuna da delalet
eder.
Ebu Davud'un
rivayetine göre Amr (r.a.), Resul-i Ekrem (s.a.v.)'i minber üzerinde iken siyah
sarıklı ve sarığın uçlarını omuzları arasında sarkıtmış olarak görmüştür. Bu
ilave ise hutbe okurken bu şekilde sarıklı olmanın müstehablığına delalet eder.
Cabir (r.a.)'ın
hadisini Müslim, Ebu Davud ve Nesai de rivayet etmişlerdir. Bu hadis ise
savaşta siyah sarık giymenin müstehablığına delalet eder. 2805 nolu hadiste
Enes bin Malik (r.a.) Resül-i Ekrem (s.a.v.)'in, başında miğfer bulunduğu halde
fetih günü Mekke'ye girdiğini belirtmiştir. O hadisin izahı bölümünde
belirttiğim gibi bu iki hadis arasında ihtilaf ve çelişki yoktur. Çünkü miğfer
ile sarıktan birisinin altta diğerinin üstte giyilmiş olması mümkündür.