DEVAM: 52- MİNA'DA
KONAKLAMA BABI
حدّثنا
عَلِيُّ بْنُ
مُحَمَّدٍ،
وَعَمْرُو
بْنُ عَبْدِ
اللهِ،
قَالاَ.
حدّثنا
وَكِيعٌ عَنْ
إِسْرَائِيلَ،
عَنْ
إِبْرَاهِيمَ
بْنِ
مُهَاجِرٍ،
عَنْ يُوسُفَ
بْنِ مَاهَكَ،
عَنْ أُمِّهِ
مُسَيْكَةَ،
عَنْ عَائِشَةَ؛
قَالَتْ:
قُلْنَا: يَا
رَسُولَ
اللهِ! أَلاَ
نَبْنِي لَكَ
بِمِنًى
بَيْتاً
يُظِلُّكَ؟ قَالَ
((لاَ. مِنًى
مُنَاخُ مَنْ
سَبَقَ)).
Aişe (r.anha)'dan
şöyle demiştir: Biz: Ya Resulallh! Senin için Mina da seni güneş'ten koruyacak
bir ev yaptıralım mı? dedik. O: «Hayır. Mina, önce varan kimse'nin konaklama
yeridir » buyurdu.
AÇIKLAMA: Müellifimizin kısmen değişik iki senedIe rivayet ettiği bu hadisi Ebu
Davud, Tirmizi. Beyhaki ve Hakim de rivayet etmişlerdir. Tirmizi hadisin
senedinin hasen olduğunu söylemiş ise de buna itiraz olmuştur. Çünkü Aişe
(r.anha) 'dan rivayet eden Müseyke'nin hali mechuldür.
Mina, hacılarm
hepsinin en az üç gün durdukları bir sahadır. Hacc'a gidenlerin gördükleri gibi
bu alan hacılara dar gelir. Eğer bu alanda Resül-i Ekrem (s.a.v.) için bir bina
yapılmış olsaydı, bazı müslümanlar da O'na uymak üzere kendilerine mahsus
binalar yaptırırlar ve saha bir hayli daralacaktı.
Hadis, kimsenin
Mina'da kendisine mahsus bina yaptırmasırım caiz olmadığıİıa delalet eder.
Tekmile yazarının dediği gibi halkın bir kısmı bu hükme muhalefet ederek anılan
sahada bir sürü bina yaptırmışlardıf.