DEVAM: 1- AKİKA BABI
حدّثنا
يَعْقُوبُ
حُمَيْدِ
بْنِ كَاسِبٍ.
حدّثنا
عَبْدُ اللهِ
بْنُ وَهْبٍ.
حَدَّثَنِي
عَمْرُو بْنُ
الْحَارِثِ،
عَنْ
أَيُّوبَ بْنِ
مُوسى؛
أَنَّهُ
حَدَّثَهُ
أَنَّ يَزِيدَ
بْنَ عَبْدٍ
الْمُزَنِيَّ،
حَدَّثَهُ؛
أَنَّ النَّبِيَّ
صلى الله عليه
وسلم قَالَ
((يُعَقُّ
عَنِ
الْغُلاَمِ،
وَلاَ
يُمَسُّ
رَأْسُهُ
بِدَمٍ)).
في الزوائد:
إسناده حسن.
لأن يعقوب
بْنُ حميد مختلف
فيه. وباقي
رجال الإسناد
على شرط الشيخين.
قال: وليس
ليزيد هذا،
عند ابْنِ
ماجة، سوى هذا
الحديث. وليس
له شيء في
بقية الكتب.
Yezîd bin Abd
el-Müzenî (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre; Nebi (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurmuştur: «Bebek adına akîka (denilen kurban) boğazlanır da
bebeğin başına akîka kam değdirilmez.»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedi hasen'dir. Çünkü ravi Yakub bin Humeyd hakkında
ihtilal vardır. Senedin kalan ravileri Buhari ile Müslim'in şartıüzerinedir.
Zevaid yazarı; Bu Yezid'in bundan başka hadisi İbn-i Ma. ceh yanında yoktur.
Kütüb-i Sitte'nin kalanlarında Ise onun hiç bir hadisi yoktur, demiştir.
AÇIKLAMA: Zevaid nevinden olan bu hadis, bebek için akika kurbanının kesilmesinin
meşruluğuna, fakat kurbanın kanını bebeğin başına sürmenin meşru olmadığına
delalet eder.
Hanefiler,
Malik, Şafii, Ahmed, İshak ve Cumhur: Bebeğin başına akika kanını sürmek meşru
değildir. Çünkü bu, cahiliyet devrinin adetidir. İslamiyet bunun batıllığına
hükmetmiştir, derler.