DEVAM: 28- ET'İN EN
GÜZEL KISMI (HAKKINDA GELEN HADİSLER) BABI
حدّثنا
بَكْرُ بْنُ
خَلَفٍ،
أَبُو بِشْرٍ.
حدّثنا
يَحْيَى بْنُ
سَعِيدٍ عَنْ
مِسْعَرٍ. حَدَّثَنِي
شيْخٌ مِنْ
فَهْمٍ
((قَالَ، وَأَطُنُّهُ
يُسَمَّى
مُحَمَّدَ
بْنَ عَبْدِ
اللهِ))؛ أَنَّهُ
سَمِعَ
عَبْدَ اللهِ
بْنَ جَعْفَرٍ
يُحَدِّثُ
ابْنَ
الزُّبَيْرِ،
وَقَدْ نَحَرَ
لَهُمْ
جَزُوراً
أَوْ
بَعِيراً؛
أَنَّهُ
سَمِعَ
رَسُوَلَ
اللهِ صلى
الله عليه وسلم،
قَالَ،
وَالْقَوْمُ
يُلْقُونَ
لِرَسُولِ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم
اللَّحْمَ،
يَقُولُ: ((أَطْيَبُ
اللَّحْمِ
لَحْمُ
الظَّهْرِ)).
قَالَ
السنديّ: لم
يذكر في
الزوائد حال
إسناده، إلا
أنه ذكر ما
يشعر بقوة
الإسناد.
Abdullah bin
Ca'fer (bin Ebî Tâlib) (r.a.) İbn-i Zübeyr ve bir cemâat için boğazladığı bir
deveyi ikram ettiği sırada, îbn-i Zübeyr'e rivayet ettiğine göre: Bir defa
sahâbîler Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e et yemeğini sunarlarken
kendisi Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'den şu buyruğu işitmiştir:
«Etin en güzeli (hayvan'ın) sırt etidir.
Not: Sindi
şöyle demiştir: Zevaid'de bu hadisin senedinin durumu anlatılmamıştır. Fakat
senedin kuvvetli olduğunu ifade eden sözler kullanılmıştır.
AÇIKLAMA: Ebü Hureyre (r.a.)'ın hadisini Tirmizi de rivayet etmiştir. Buhari ile
Müslim de bunun bir benzerini rivayet etmişlerdir.
Zira: Hayvanın
omuz marsalından itibaren ön ayağıdır. Buna kol kısmı da denilir. Nevevi
Resül-i Ekrem (s.a.v.)'in hayvanın kol kısmındaki eti sevmesinin sebebi
hakkında şöyle der: Çünkü etin bu kısmı iyi pişer, hazmı kolaydır, daha
lezzetlidir ve işkembe ile barsaklardan uzaktır.
Nehş ve Nehs:
ısırmak üzere ağıza almiıktır. Resül-i Ekrem (s.a.v.)'in eti eline alıp
dişleriyle lSırmayı sevmesi ve bu biçim yeyişi tercih etmesi sebebi ise
tevazuu, kibirden uzaklığı ve eti böyle yemenin daha lezzetli oluşudur.