DEVAM: 1- RESULULLAH
(S.A.V.)'İN ELBİSESİ BABI
حدثتا
أَحْمَدُ
بْنُ ثَابِتٍ
الْجَحْدَرِيُّ.
حدّثنا
سُفْيَانُ
بْنُ
عُيَيْنَةَ
عَنِ
الأَحْوَصِ
بْنِ
حَكِيمٍ،
عَنْ خَالِدِ
بْنِ
مَعْدَانَ،
عَنْ عُبَادَةَ
بْنِ
الصَّامِتِ؛
أَنَّ
رَسُولَ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم صَلَّى
فِي شَمْلَةٍ
قَدْ عَقَدَ
عَلَيْهَا.
في الزوائد:
ما يصح سماع
خالد من عبادة
بْنُ الصامت.
وقال أبو
نعيم: لم يلق
خالد عبادة
بْنُ الصامت،
ولم يسمع منه.
والأحوص بْنُ
حكيم ضعيف.
Ubade bin es-Sâmit
(r.a.)'den; Şöyle demiştir: Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem bir semle
(car - ihram) içinde namaz kıldı, (carın küçüklüğü dolayısıyla düşmemesi için)
onu bağlamıştı.
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Ravi Halid'in Ubade bin es-Samit (r.a.)'den hadis işitmesi
sabit değildir. Ebu Naim de demiş ki: Halid, Ubade ile görüşmemiş ve ondan
hadis işitmemiştir. Ravi el-Ahvas bin Hakim de zayıftır.
AÇIKLAMA: Zevaid nevinden olan bu hadisin senedinin durumu notta belirtilmiştir.
Bir tek elbise içinde namaz kılmanın hükmü 1047 - 1051. hadisler böıümünde
açıklanmıştır. Bu hadis de Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in tevazuu ve sade hayatı
için bir örnektir.
Şemle: İhram
gibi dikişsiz olup omuzlara atılmak suretiyle bürünülür ve bir tarafı diğer
tarafm üstüne atılır.