12- İÇ DON GİYMEK BABI
حدّثنا
أَبُو بَكْرِ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ، وَعَلِيُّ
بْنُ
مُحَمَّدٍ،
قَالاَ:
حدّثنا وَكِيعٌ.
ح
وَحَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ بَشَّارٍ.
حدّثنا
يَحْيَى
وَعَبْدُ
الرَّحْمنِ،
قَالُوا:
حدّثنا
سُفْيَانُ
عَنْ سِمَاكِ
بْنِ حَرْبٍ،
عَنْ
سُوَيْدِ
بْنِ قَيْسٍ؛
قَالَ: أَتَانَا
النَّبِيُّ
صلى الله عليه
وسلم، فَسَاوَمَنَا
سَرَاوِيلَ.
Suveyd bin Kays
(r.a.)'den; Şöyle demiştir: Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (Minâ'da elbise
sattığımız esnada) yanımıza geldi ve bir uzun iç don pazarlık ederek Maden
satın aldı.
AÇIKLAMA: Bu hadis daha uzun bir metin halinde 2220 numarada geçti ve gerekli bilgi
orada verildi. Bu hadis, Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in bir içdon satın aldığına
delalet eder. Orada izah bölümünde belirttiğim gibi Ebu Hureyre (r.a.)'den
rivayet edilen bir hadiste Ebu Hureyre (r.a.) Resul-i Ekrem (s.a.v.)'e içdon
giyip giymediğini sormuş ve; evet, seferde hazerde gece ve gündüz (giyerim).
çünkü ben örtünme ile emrolundum. İçdondan duha iyi (avret yerimi) örtücü bir
giyecek bulamadım, cevabını almıştır.
El-Hafız'ın
el-Fetih'te dediği gibi Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in içdon satın aldığı sabittir.
Bunu boşuna almış değildir. Şu halde O'nun içdon giydiği kanaati hakimdir.