DEVAM: 8- MALI ÇOK OLAN
ZENGİNLER HAKKINDA BİR BAB
هِشَامُ
بْنُ
عَمَّارِ.
حدّثنا
صَدَقَةُ بْنُ
خَالِدٍ.
حدّثنا
يَزِيدُ بْنُ
أَبِي مَرْيَمَ
عَنْ أَبِي
عُبَيْدِ
اللهِ،
مُسْلِمِ بْنِ
مِشْكَمٍ،
عَنْ عَمْرِو
بْنِ غَيْلاَنَ
الثَّقَفِيِّ؛
قَالَ: قَالَ
رَسُولُ
اللهِ صلى الله
عليه وسلم: ((اللّهُمَّ
مَنْ بآمَنَ
بِي وَصَدَّقَنِي،
وَعَلَمِ
أَنَّ
مَاجِئْتُ
بِهِ هُوَ
الْحَقُّ
مِنْ
عِنْدِكَ،
فَأَقْلِلْ
مَالَهُ
وَوَلَدَهُ،
وَحَبِّبْ
إِلَيْهِ لِقَأءَكَ،
وَعَجِّلْ
لَهُ
الْقَضَاءِ.
وَمَنْ لَمْ
يُؤْمِنْ
بِي، وَلَمْ
يُصَدِّقْنِي،
وَلَمْ
يَعْلَمْ
أَنَّ
مَاجِئْتُ
بِهِ هُوَ الْحَقُّ
مِنْ
عِنْدِكَ،
فَأَكثِرْ
مَالَهُ
وَوَلَدَهُ
وَأَطِلْ
عُمُرَهُ)).
في الزوائد:
رجال الإسناد
ثقات. وهو
مرسل. وقال: لم
يخرج ابن ماجة
لعمرو هذا غير
هذا الحديث. وليس
له شيء في
بقية الكتب
الستة.
Anır bin Ğaylân
es-Sakafî (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurdu, demiştir: Allahım! Kim bana iman edip beni tasdik eder
(doğrular) ve getirdiğim (Din) in senin katından (gelme) yegâne hak (din)
olduğunu bilirse, sen o kimseye az mal ve az çocuk ver, sana kavuşmayı ona
sevimli kıl ve ölümünü çabuklaştır (yâni ömrünü uzun tutma). Kim de bana imân
etmez, beni tasdik etmez (doğrulama?.) ve benim getirdiğim (Din)in senin
katından (gelme) yegâne hak (din) olduğunu bilmezse o kimseye çok mal ve çok
çocuk ver ve ömrünü uzat.
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bu senedin ravileri güvenilir zatlardır. Hadis mürseIdir.
Zevaid yazarı demiş ki: İbni Mace de, bu Amr'ın bundan başka hadisini rivayet
etmemiştir, Kütüb-i Sitte'nin kalanlarında Amr'ın hiç bir hadisi yoktur,
AÇIKLAMA: Resul-i Ekrem (s.a.v.), bu hadiste mu'min kulun
malının ve çocuğunun az olmasını dilemiştir. Çünkü malın ve çocuğun çokluğu
manevi sınavda başarısızlığa yol açması kuvvetle muhtemeldir, Keza mal az iken
çocuğun çokluğu da helal haram ayrımı yapmaksızın nafaka teminine ve
dolayısıyla günaha girmeye yol açabilir. mu'minin ömrünün uzun olmaması
dileğine gelince, ömrün uzunluğu dünya sıkıntılarının daha çok çekilmesine
sebebiyet verebilir.
Mu'min olmayan
kimsenin mal ve evladının çokluğu ve ömrünün uzunluğu, onun azabının şiddetine
sebep olur. Çünkü, dünya hayatında ne kadar çok kalsa ve malı ile çocuğu ne
kadar çok olsa o kadar fazla günah işlemiş olur.