DEVAM: 11- MUHAMMED
(S.A.V.)'İN EV HALKININ YATAĞI BABI
حدّثنا
مُحَمَّدُ
بْنُ طَريفٍ
وَإِسْحَاقُ
بْنُ
إِبْرَاهِيمَ
بْنُ
حَبِيبٍ،
قَالاَ: حدّثنا
مُحَمَّدً
بْنُ
فُضَيْلٍ
عَنْ مُجَالدٍ،
عَنْ عَامِرٍ،
عَنِ
الْحرِثِ،
عَنْ
عَلِيٍّ؛
قَالَ: أُهْدِيَتِ
ابْنَةُ
رَسُولِ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم إِلَى.
فَمَا كَانَ
فِرَاشُنَا،
لَيْلَةَ
أُهْدِيَتْ،
إِلاَّ
مِسْكَ
كَبْشٍ.
في الزوائد:
في إسناده
الحارث
ومجالد، وهما
ضعيفان.
Ali (bin Ebi
Talib) (r. a.)'den; Şöyle demiştir: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in
kızı bana gönderildi. Zifaf gecesi yatağımız, bir koç derisinden başka bir şey
değildi."
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedinde el-Haris ve Mücalld var. ikisi de zayıftır.
[AÇIKLAMA]: Aişe (r.anha)'nın
hadisi Buhari, Müslim ve Tirmizi tarafından da rivayet edilmiştir. Bu hadiste
geçen 4152. nolu Ali (r.a.)'ın hadisi
İbni Hibban tarafından da rivayet edilmiştir. başka hangisinde bulunduğuna
bakılmalıdır. Bu hadiste geçen "Hamiı" hadis metni arasında parantez
içinde tarif edilmişti!'. Taberani'nin Ata bin es-Saib aracılığıyla Abdullah
bin Ömer (r.a.)'den rivayet ettiği bir hadiste Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in cehiz
(çeyiz) olaral{ Fatıma (r.anha) ile beraber bir hamil, içi hurma yaprağı ve
izhır (denilen Mekke samanı) ile dolu, tabaklanmış deri bir yastık ve bir su
tulumu gönderdiği, Aıı ile Fatima (r.a.)'nın o hamil denilen çarşafın yarısını
altlarına serip. diğer yarısını üstlerine atmak suretiyle yatak yaptıkları
bildirilmiştir. O rivayette Ata. hamil'in ne olduğunu sormuş ve: Hamil, bir
katife (yani saçaklı çarşaf) tır, cevabını almıştır. Bu cevabın babası es-Saib
tarafından verildiği kanaatındayım. Çünkü şeyhi babasıdır. Bu itibarla
Müellifimizin rivayetindeki tarifin de Saib'e ait olması kuvvetle muhtemeldir.
Hadiste geçen
"izhir" güzel kokulu bir ottur. Kuruduğu zaman rengi beyazlaşır.
Okyanos'ta beyan edildiğine göre Türkçede ona Mekke samanı denilir.
"Kırba" su tulumudur, Süt tulumuna da denilir.
Ömer (r.a.)'ın
hadisini Müslim. Talak kitabının 5. babında uzun bir hadis metni içinde rivayet
etmiş. Ayrıca Hakim de bunu rivayet etmiştir.
Zevaid türünden
olan son hadiste geçen Mesk: Deri demektir.
Kebş de koçtur.
Bu babtaki
hadisler de Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in ve ev halkının, başka bir deyimle Ehl-i
Beyt'in yataklarının nasıl olduğunu bildirir.
Akşamdan sabaha
kadar çok yumuşak ve süslü yataklar içinde mışıl mışıl uykuya dalan biz gafil
kullara yüce Rabbim şuur ve kanaat ihsan eylesin ve bu nimetlerin şükrünü eda etmeye
muvaffak eylesin ve bunca nimetlerin hesabını lütfü ve keremi ile sormasın.