SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 211 >>

DEVAM: 82. Mezi'nin Hükmü

 

حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُوسَى أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ يَعْنِي ابْنَ صَالِحٍ عَنْ الْعَلَاءِ بْنِ الْحَارِثِ عَنْ حَرَامِ بْنِ حَكِيمٍ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَعْدٍ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَمَّا يُوجِبُ الْغُسْلَ وَعَنْ الْمَاءِ يَكُونَ بَعْدَ الْمَاءِ فَقَالَ ذَاكَ الْمَذْيُ وَكُلُّ فَحْلٍ يَمْذِي فَتَغْسِلُ مِنْ ذَلِكَ فَرْجَكَ وَأُنْثَيَيْكَ وَتَوَضَّأْ وُضُوءَكَ لِلصَّلَاةِ

 

Abdullah b. Sa'd el-Ensari şöyle demiştir; Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e, guslü icap ettiren şeylerden ve sudan sonra gelen su'dan sordum da,o da;"(Sudan sonra gelen su için) o mezidir ve her erkek mezi çıkarır. Bundan dolayı fercini ve hayalarını yıkarsın, namaz için aldığın abdest gibi abdest alırsın" buyurdu.

 

 

Diğer tahric: Ahmed b. Hanbel Müsned

 

AÇIKLAMA:     "Su'dan sonra gelen su" tabiri mezi'ye işarettir. Çünkü, mezi çıkmaya başladıktan sonra kesilmeden bir müddet devam eder. Böylece su'dan sonra su gelme hali olur. Meni ise böyle değildir. Meni, fışkırdıktan sonra kesilir, bir müddet sonra tekrar gelir. Şevkani, bundan maksadın idrardan sonra gelen su olduğunu söylemiştir. Fakat bu, hadisin devamına uygun düşmemektedir. Çünkü, idrardan sonra gelen suya mezi değil vedi denilir ve daha çok olabilir.

 

Bu Hadis mezi çıkması halinde tenasül organıyla birlikte hayaların da yıkanması gerektiğini söyleyen Hanbelilerin görüşünü te'yid eder. 206. hadisin açıklamasında da temas edildiği gibi Nevevi hayaların yıkanmasının, mezinin hayalara da bulaşması halinde bağlamaktadır.