11. RESUL-İ EKREM
S.A.V.'İN ASHABININ FAZİLETİ - AMMAR BİN YASİR R.A.
حَدَّثنَا
عُثُمَان بْن
أَبِي شيبة،
وعلي بْن
مُحَمَّد،
قَالاَ:
حَدَّثنَا
وَكِيْع. حَدَّثنَا
سُفْيَان،
عَنْ أَبِي
إِسْحَاق، عَنْ
هانئ بْن
هانئ، عَنْ
عَلِيّ بْن
أَبِي طالب؛
-
كُنْت جالساً
عِنْدَ
الْنَّبِيّ
صَلى اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ.
فاستأذن عَمَّار
بْن يَاسِر.
فَقَالَ
الْنَّبِيّ
صَلى اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
((ائذنوا لَهُ.
محبا بالطيب
المطيَّب)).
Ali bin Ebi Talib r.a.’den rivayet
edildiğine göre kendisi demiştir ki:
Ben Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in yanında oturuyordum. Ammar
bin Yasir huzura çıkmak için (kapıda) izin istedi.
Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem :
*Ammar’a (içeri girmesi için) izin veriniz! Tayyib (=aslında
güzel olan ve), Mutayyab (=daha da güzelleştirilen Ammar)’a merhaba.*
AÇIKLAMA:
Hadisin
metninde geçen «Tayyib» güzel, iyi, tatlı ve lezzetli manalarında kullanılır.
Metindeki *Mutayyab*
ise: güzelleştirilmiş, iyi kılınmış, tatlı yapılmış ve lezzetli edilmiş
anlamlarına gelir.
Sindi bu
hadisin izahında diyor ki: Ammar için *Tayyib ve Mutayyab* sıfatları kulanılmış
olduğu için bana öyle geliyor ki Ammar'ın doğuştan
istikamet ve selamet gibi güzel meziyetler üzerine yaratılmış olduğu ve sonra Kur'an ve Hadis ilmi ile daha da güzelleştirilmiş olduğU muraddır .