DEVAM: 13. CEHMİYYE'NİN
İNKAR ETTİĞİ ŞEYLERİN BEYANI BABI
حَدَّثنَا
يعقوب بْن
حميد بْن
كاسب. حَدَّثنَا
سفِيلن بْن
عيينة، عَنْ
عمرو بْن
دينار، عَنْ
عكرمة، عَنْ
أَبِي
هُرَيْرَةَ؛
-
أَن
الْنَّبِيّ صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَمْ
قَالَ: ((إِذَا
قضى اللَّه
أمراً فِيْ
السماء ضربت
الَمْلائكة
أجنحتها
خضعاناً
لقوله كأنه
سلسلة عَلَى
صفوان.
فَإِذَا فزع
عَنْ قلوبهم
قَالُوا ماذَا
قَالَ ربكم،
قَالُوا
الحق، وَهُوَ
العلي الكبير
((34 /سورة سبأ/
الآية 23))
قَالَ، فِيسمعها
مسترقو السمع
بعضهم فوق
بعض. فِيسمع الكلَمْة،
فِيلقيها
إِلَى من
تحته. فربما
أدركه الشهاب
قبل أت يلقيها
إِلَى الذي
تحته. قيلقيها
عَلَى لسان
الكاهن أَوْ
الساحر. فربما
لَمْ يدرك
حَتَّى
يلقيها.
فِيكذب معها
مائة كذبة.
فتصدق تلك
الكلَمْة
التي سَمِعْت
من السماء)).
Ebu Hureyre
r.a.’den rivayet edildiğine göre Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle
buyurdu, demiştir:
'' Allah, gökteki
meleklere bir şeyin infaz edilmesini emrettiği zaman, düz bir taş üstünde
hareket ettirilen zincir sesi gibi heybetli olan bu ilahi buyruğa (korku
içinde) tam manasıyla inkıyad etmek üzere melekler, kanadlarını birbirine
vururlar. Kalblerinden bu korku gidince de bunlar, Cebrail, Mikail gibi
mukarrabin meleklere :
Rabbiniz ne
söyledi? diye sorarlar.Mukarrabin melekleri :
Allah, hak ve söz
söyledi, diye Allah’ın emir ve hükmünü bildirirler ve, Allah yüce ve büyüktür,
derler. Resulullah buyurdu ki :
İşte bu suretle
kulak hırsızı şeytanlar, Allah’ın verdiği emir ve hükümleri işitirler. Bu
esnada kulak hırsızı o şeytanlar (yerden göğe kadar) birbirlerinin üstünde
(zincirleme) sıralanmış (kulak hırsızlığına hazırlanmış)lardır. Bu durumda iken
en üstteki şeytan melekler arasında cereyan eden konuşmayı işitir ve bu
sözleri,altındaki şeytana hemen aktarır.Bazen üstteki şeytan, işittiği haberi
altındakine ve o da kahin veya sahirin diline atmadan önce bir ateş parçası
üstteki şeytana erişir (ve onu yakar). Bazen de haberi alttakine ulaştırıncaya
kadar ateş ona ulaşmaz. Nihayet kendisine haber ulaşan kahin veya sahir o
haberle beraber yüz yalan uydurup (sağa sola söyler). Neticede gökten işitilmiş
olan söz gerçekleşir.(Kahin veya sahir bunu istismar eder ve ettirir). ''
BUHARİ’NİN HİCR SURESİ TEFSİRİNDEKİ
RİVAYETİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
BUHARİ’NİN SEBE SURESİNİN TEFSİRİNDEKİ HADİSİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
!!!