DEVAM: 28 - SU İLE
İSTİNCA BABI
حَدَّثنَا
عَلِيّ بْن
مَحَمَّد.
حَدَّثنَا وَكِيْع،
عَن شريك، عَن
جابر، عَن
زَيْد العمى،
عَن أَبِي
الصديق
الناجي، عَن
عَائِشَة؛
-
أَن
الْنَّبِيّ
صَلى اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَمْ
كَانَ يغسل
مقعدته ثلاثا.
قَالَ ابْن
عمر: فعلناه
فوجدناه دواء
وطهورا.
قَالَ أَبُو
الحسن بْن
سلَمْة:
حَدَّثنَا أَبُو
حاتم،
وإبراهيم بْن
سليمان
الواسطي. قَالاَ:
حَدَّثنَا
أَبُو نعيم.
حَدَّثنَا
شريك، نحوه.
فِيْ
الْزَوَائِدِ:
إِسْنَادُهُ
ضَعِيْف لضعف
زَيْد العمي.
وجابر
الجعفيّ، وإن
وثقة شعبة وسُفْيَان
الثوريّ، فقد
كذبه أيوب
السختيانيّ.
Aişe r.a.’den
rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:
Resulullah
Sallallahu Aleyhi ve Sellem makadını üç defa yıkardı. İbni Ömer r.a. dedi ki:
''Biz (de) bunu yaptık ve bunu hem deva hem de temizlik bildik.
Ebul-Hasan bin
Seleme dedi ki: Bize Ebu Hatim ve İbrahim bin Süleyman el-Vasıti’nin
dediklerine göre kendilerine Ebu Naim ve Ebu Naim’e de Şerik (kendisinden
önceki mezkur raviler senedi ile) hadisi rivayet etmiştir.
Not: Zevaid'de
beyan edildiğine göre senedin ravilerinden Zeyd el-Ammi ve Cabir el-Ca'fi zayıf
oldukları için bu isnad zayıftır. Şu'be ve Süfyan-ı Sevri. Cabir'i sıka olarak
kabul etmişler ise de Eyyub-i Sahtiyani, Cabir'i tekzib etmiştir.
AÇIKLAMA:
Sindi'nin
beyanına göre İmam Ebu Hanife: «Ben Cabir El-Ca'fi'den daha yalancı kimse
görmedim» demiştir. Başka zatlar da Cabir'i tekzib etmişlerdir.
Bu hadise göre
gözle görülen necasetten taharet için üç defa yıkamak kafi görülüp pisliğin
eserinin kalması mahzurlu değil ise de fıkıhçılar bu hadisi terketmişlerdir.
Çünkü senedi zayıftır. Gözle görülen necasetten taharet için necasetin
giderilmesi gerekir.