DEVAM: 72- HER NAMAZ
İÇİN ABDEST ALMAK VE BÜTÜN NAMAZLARI BİR ABDESTLE KILMAK
حَدَّثنَا
إسماعيل بْن
توبة.
حَدَّثنَا
زياد بْن
عَبْد اللَّه.
حَدَّثنَا
الفضل بْن مبشر،
قَالَ: -
رَأَيْت جابر
بْن عَبْد
اللَّه يصلي
الصلوات
بوضوء واحد.
فقُلْتُ: مَا
هَذَا؟
فَقَالَ:
رَأَيْت
رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَمْ
يصنع هَذَا. فأَنا
أصنع كَمَا
صنع رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَمْ.
El-Fadl bin
Mübeşşir (r.a.)'den rivayet edildiğine göre şöyle söylemiştir: Ben, Cabir bin
Abdillah'ın bir abdestle bir kaç (farz) namazı kıldığını görünce O'na :
Bu nedir? diye
sordum. Kendisi, şöyle cevap verdi:
«Ben Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve sellem)'i gördüm. Böyle yaptı. Ben de Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve sellem)'in yaptığı gibi yaparım.»
AÇIKLAMA:
Bu hadis de birden
fazla farz namazın bir abdestle kılınmasının caiz olduğuna delalet eder.
Sindi'nin beyanına göre Zevaid müellifi, bu hadisin raviierinden Fadl bin
Mübeşşir' in Cumhur'ca zayıf görülmesi nedeniyle isnadın zayıf olduğunu
bildirmiştir. Fadl bin Mübeşşir El-Ensari, Ebu Bekr El-Medeni Cabir bin
Abdillah'tan rivayette bulunmuştur. Kendisinin ravisi ise Mervan bin
Muaviye'dir.