83- İÇİNDE CİNSİ
MÜNASEBET YAPILAN ELBİSEYLE NAMAZ KILMAK
حَدَّثنَا
مُحَمَّد بْن
رمح. أَنَا
الليث بْن
سَعِيْد،
عَنْ يزيد بْن
أَبِي حبيب،
عَنْ سُوَيْد
بْن قيس، عَنْ
مَعَاوية بْن
حديج، عَنْ
مَعَاوية بْن
أَبِي
سُفْيَان؛
أَنَّهُ سأل
أخته أم حبيبة،
زوج
الْنَّبِيّ
صَلى اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ: -
هَلْ كَانَ
رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
يصلي فِيْ
الثوب الذي
يجامَعَ فيه؟
قالت: نعم.
إِذَا لَمْ
يكن فيه أذى.
Muaviye bin
Süfyan (r.a.)'den rivayet edildiğine göre :
Kendisi Nebi
(Sallallahu aleyhi ve sellem)'in hanımı olan kızkardeşi Ümmü Habibe (r.a.)'ya:
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) içinde cinsi münasebet yaptığı
elbiseyle namaz kılar mıydı? diye sordu. Ümmü Habibe de:
«Evet Elbisede eza
olmadığı zaman (o elbiseyle namaz kılardı.)»
Diğer tahric:
Nesai ve Ebu Davud
AÇIKLAMA :
EI-Menhel
yazarı; hadiste أذى 'Eza' olarak geçen kelimeyi meni veya mezi eseri
olarak açıklamış ve bu hadisin meninin. necasetine delil olarak gösterildiğini
söylemiştir. Daha sonra şöyle der: Meninin necasetini ifade eden bu hadis,
Resul-i Ekrem (s.a.v.)'in mübarek vücudundan çıkan bütün maddelerin temizliğine
ters düşmez. Çünkü şer'i hükümlerde ümmetin durumu dikkate alınır. Hadis zan
ile amel edilmesinin gerekli olmadığına da delalet eder. Çünkü içinde cinsi münasebet
yapılan elbisenin pislenmesi kuvvetle muhtemeldir. Resul-i Ekrem (s.a.v.), bu
fiili hadisiyle yakin (kesin bilgi) ile amel edilmesinin gerekliliğine ve
zanlara itibar edilmemesine müslümanları irşad etmiştir. demiştir.