DEVAM: 83- İÇİNDE CİNSİ
MÜNASEBET YAPILAN ELBİSEYLE NAMAZ KILMAK
حَدَّثنَا
هشام بْن خالد
الأزرق. الحسن
بْن يَحْيَى
الخشني.
حَدَّثَنَا
زَيْد بْن
واقد، عَنْ
يسر بْن
عُبَيْد
اللَّه، عَنْ
أَبِي إدريس
الخولاني،
عَنْ أَبِي
الدرداء؛
قَالَ:
-
خرج علينا
رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
ورأسه يقطر
ماء. فصلى بنا
فِيْ ثوب
واحد، متوشحا
بِهِ. قَدْ
خالف بين
طرفيه. فلما
انصرف قَالَ
عمر بْن
الخطاب: يَا رَسُولَ
اللَّه! تصلي
بنا فِيْ ثوب
واحد؟ قَالَ
((نعم. أصلي
فيه، وفيه))
أَي قَدْ
جامَعَت فيه.
فِيْ
الْزَوَائِدِ:
إِسْنَادُّهُ
ضَعِيْف،
لضعف الحسن
بْن يَحْيَى.
اتفق الجمهور
عَلَى ضعفه.
Ebü'd-Derda'
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre şöyle söylemiştir :
Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve sellem), mübarek başından su damladığı halde çıkıp
yanımıza geldi ve tek bir elbiseyle bize namaz kıldırdı. Sarılmış olduğu
elbisenin bir kenarını sağ omuzuna atarak sol kolunun altından ve diğer
kenarını sol omuzuna atarak, sağ kolunun altından geçirerek göğsü üzerine uçlarını
bağlamıştı. (Namaz kıldıktan sonra) geri dönünce Ömer bin El-Hattab:
Ya Resulallah!
Bir elbisede bize namaz kıldırıyorsun? diyerek (hükmünü öğrenmek istedi.) Resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) :
«Evet. Tek
elbisede namaz kılarım ve o elbisede.» Yani cinsi münasebette bulunmuştum.»
buyurdu."
Not: Bu senedin
ravilerinden Hasan bin Yahya'nın zayıflığı üzerine cumhur ittifak ettiğinden
dolayı isnadının zayıflığı Zevaid'de bildirilmiştir.